Är detta dyrt för en barntårta?
Vi ska ha ett års kalas för min son. Har hittat en konditor som gör helt underbara barntårtor. Hon ska ha 30 kr biten, vi bor i skåne......är det för mycket? 
Vi ska ha ett års kalas för min son. Har hittat en konditor som gör helt underbara barntårtor. Hon ska ha 30 kr biten, vi bor i skåne......är det för mycket? 
Nja det beror på. Svårt att säga utan att ha sett hennes verk. När jag gör tårtor, beroende på vilken sorts tårta ligger priset runt 15-20 kr biten.
Gör en egen tårta, sonen lär väl ändå knappast minnas hur tårtan såg ut.
Jag jobbar på konditori och där tar vi 35 kr per bit på special tårtor!
Det låter som däromkring bröllopstårtor kostar och jag gissar på att barntårtorna oxå är rikligt dekorerade så det låter rimligt.
Jag köpte en tårta för 250 kr. Tror den var avsedd till minst 12 pers. Det blir 20 kr biten.
Om det är för mycket med 30 kr biten kan bara du svara på.
Låter rimligt.
Om det blir för mycket beror väl på hur många bitar man ska ha.
Jag betäller våra tårtor på ultimate cake i malmö, helt ljuvliga och svindyra, hon tar 45 kr biten men jag tycker det är ok till speciella tillfällen som bröllop, 1 års kalas osv..
kolla på ultimatecake.se
Jag hade beställt!!! jättefina tårtor. ska spara hemsidan!!
Bor oxå i skåne!
Nej, det är inte alls dyrt!
Jag har jobbat på ett konditori i 4år och där tog vi 25-40kr biten på barntårtor som ska vara speciella.
Och för franska chokladmoussetårtor tog vi 40-50kr biten beroende på vad för choklad vi använde och vad för fyllning vi hade i. Vanliga princess, opera och gräddtårtor sålde vi för 10bitar 120kr, 16bitar 180kr och 20bitar 220kr.
Sen 20kr extra på andra tårtor som tex. pärontårta, budapest och schwarzwald och sånna tårtor. Och vi var billigast i stan på tårtor.
Smörgåstårtor sålde vi för från 25kr biten beroende på vad för fyllning och dekoration det skulle vara.