• Carolina73

Everclean-kattsand, vilken???

Jag ska skulle vilja ha råd ang kattsand. Läste i en tidigare tråd och flera där nämnde sanden Everclean, sökte därför efter en sida på nätet och hittade den MEN det finns ju flera stycken (everclean) att välja på, vilken är då bäst? Vilken använder ni? Vill ha det så lukfritt som möjligt.

• Svar på tråden Everclean-kattsand, vilken???
  • Que Sera Sera

Hade Less track (eller vad den hette) till mina semilanghar. Funkade perfa for mej. Odor blir det i regel inte med EC, sa lange man inte snalar och rensar ut regelbundet dvs.

Min mor testade EC men snalade med forsta fyllningen = inte bra klumpar = oekonomiskt mm i langden. Sa ta ett bra lager sa behovs det bara toppas da och da eftersom klumparna blir sa bra och lattplockade.

Stolt mor till två!
  • aihpoz

Vi använder den som heter multiple nånting..den funkar för oss eftersom att den är till om man har flera katter,vilket vi har..men vi har även testat en som var lämpad efer fuktiga utrymmen såsom om lådan tex står inne på toa..den var oxå bra men luktade lite för mycket för våra troll så dom valde den andra lådan med multiple i. Alla everclean luktar ju lite lite grann..sen har dom ju olika funktioner mer eller mindre så läs på om de olika sorterna och ta den som passar er bäst..Men det finns även en annan sand som är lika bra och har endast en sort,den luktar babypuder och är väldigt fräsch..tror den heter extreme classic,gold label och är på 10kg.
    Lycka till

• Krabbolina

vad menar du med luktfritt?
    Om du vill ha parfymerad sand så välj Fresh guard, den har jag och katterna luktar nästan parfym när de varit på lådan.

Gillar katten att gräva så tror jag du ska välja Heavy duty.

• Que Sera Sera

aihpoz, Min ec luktade inte ens lite om jag bara tomde den pa klumpar var dag...
    Slarvar man luktar val all sand och om inte det skots sa ar det ju anda urkel, luktfritt eller ej.

Stolt mor till två!
  • Krabbolina

fresh guard har visst bytt namn till Ever Clean Extra Strength Scented. Det luktar inte illa från lådorna och det blir bra klumpar!

• aihpoz
    Que Sera Sera skrev 2008-06-19 22:25:27 följande:
    aihpoz, Min ec luktade inte ens lite om jag bara tomde den pa klumpar var dag... Slarvar man luktar val all sand och om inte det skots sa ar det ju anda urkel, luktfritt eller ej.
    Alla ec vi har haft har luktat,väldigt lite..men dom har luktat..och då menar jag när man precis häller ner ny sand i lådorna..
  • Josse85

Jag tror att min klasskompis hade kattsand av det märket, vet dock inte vilken sort. Såg ut som små glasbitar nästan. Luktade ingenting i alla fall! Jag blev helt paff när jag gick på toa och såg att lådan var använd (så att säga ) men att det ändå inte luktade någonting! Fast det kanske inte är någon höjdarsand om man har en "grävare".

• Krabbolina
    Josse85 skrev 2008-06-19 22:41:20 följande:
    Jag tror att min klasskompis hade kattsand av det märket, vet dock inte vilken sort. Såg ut som små glasbitar nästan. Luktade ingenting i alla fall! Jag blev helt paff när jag gick på toa och såg att lådan var använd (så att säga ) men att det ändå inte luktade någonting! Fast det kanske inte är någon höjdarsand om man har en "grävare".
    Ever clean har även en sand anpassad för sk grävare!
  • Josse85
    Krabbolina skrev 2008-06-19 22:49:22 följande:
    Ever clean har även en sand anpassad för sk grävare!
    Se där ja! De verkar bra de där EverClean
  • Carolina73

finns de i djuraffärer el måste man beställa på nätet?

• Krabbolina
    Carolina73 skrev 2008-06-19 23:29:49 följande:
    finns de i djuraffärer el måste man beställa på nätet?
    En del djuraffärer har den. Jag köper den i djuraffär iaf!
  • mian7373

Den finns i djuraffärer. Lite dyrare, runt 189-199 kr för en stor säck.
    Sist köpte jag Extreme Classic, Black label, till min Birma. Helt suveränt. Kostade 159 kr på djuraffären. Den sanden kommer jag fortsätta köpa. Klumpar sig jättebra och luktar inget, utom babypuder...

• MammaMetzli

Jag hade Ever Clean Low Track till vår katt som grävde något förbannat! Den har de största kornen som inte fastnar så lätt i kattens tassar. Vi hade annan kattsand förut, men då han grävde och skvätte så väldigt med sanden så var den nästan lika mycket ute på golvet utanför lådan som inuti, så Low Track funkade MYCKET bättre.

Svar på tråden Everclean-kattsand, vilken???