• Anonym

Billiga möbler till nytt boende, var? (ej beg.)

Skall flytta till nytt boende och måste köpa nya möbler då jag lämnar allt bakom mej.
    Ekonomin är inte den bästa men vägrar begagnat.
    Tips på vart man kan få tag på billiga, men gärna även fina, möbler?
    Antar att IKEA och Jysk har billigt, men finns det fler ställen där möblerna är hyfsat billiga på och kanske aningen vackrare?

• Svar på tråden Billiga möbler till nytt boende, var? (ej beg.)
  • Jumjum84

Om man orkar ta sig tid kan man hitta många prylar o möbler på IKEA som är oerhört fina.. beror ju klart på smak.. men ja... jag hade i alla fall åkt till IKEA

• Mamsis

Ja, jag hittade mina soffor på blocket för 500 kr, bara fåtöljen hade kostat mig nästan 3000 på Ikea, men ja, Ikea är nog det enda stället där du kan få grejor billigt.. Mio kan ha billiga soffor, men då är inte tyget avtagbart vilket nästan är ett måste om man har barn.

• Kakan83

Snart börjar väl rean? Om den inte har börjat? Då borde man kunna fynda på Mio, Ilva osv.

• Jumjum84

Det bror ju klart på vad man har för krav också. En KLIPPAN-soffa kanske går bra o den kostar ju inte så mycket och finns dessutom med många klädslar

• SCSI

Var bor du? Man kan hitta rätt billiga, snygga grejer på Bolagret, t.ex - men det finns ju inte överallt.
    Bor du i Skåne kan det löna sig att åka till Danmark... har tyvärr glömt namnet på företaget just nu, men det finns ett billigt möbelföretag som dessutom kör hem till Danmark + Skåne.

• Anonym

Skåne är rätt. Kan du kolla upp vad det heter på något vis? Hade varit oerhört tacksam isf. =)

Mios rea är också lockande men inte säkert jag kan köpa innan den slutar tyvärr.

llva - vad är det?

• SCSI

Det kan nog ha varit Ilva jag tänkte på, faktiskt... det var några år sen jag bodde i Skåne och då fanns inga varuhus i Sverige, jag hade dock vänner som köpt sina möbler i Danmark och fått dem hemkörda.

• Sailor

ANtikt är också begagnat. Nej men helt sanningsenligt så blir det bästa hem gjort av lite IKEA, lite begagnat. Det begagnade sätter liv i tillvaron. Naturmaterial och äkta möbler, så mår man fint.

• Kakan83

Ilva är danskt ja. Ilva i sverige ligger vid...åhhh..står still. Sista stopper innan Köpenhamn med tåget..hehe.
    Kommer snart på det!

• Kakan83

Svågertorp! Där finns ILVA.

• Anonym

Antikt är fint men då lite mer som inredningsprickar snarare än de möbler man spenderar mkt tid i (soffa, säng, matgrupp etc). En byrå någonstans som är antik är helt ok men dom jag nämnde inom parantecen vill jag ha nytt. Anser att det är mer hygieniskt, knäppt nog.

• Anonym

Och denna ilva har fina möbler?

• Kakan83
    Anonym skrev 2008-06-20 00:05:10 följande:
    Och denna ilva har fina möbler?
    Ja, mycket fint!
    Här är deras hemsida
    www.ilva.se/
  • Anonym

Tack, tack - skall kika! =)

• Anonym

Ts vad är de för fel med begandemöbler de kan ju vara som nya de också!?

• Anonym

Inte min grej bara. Men kanske släpper lite på det om jag finner något i nyskick för en billig peng som bara inte är säng, soffa eller matgrupp. Just på dom bitarna har jag som svårast att tänka mej begagnat. Bokhyllor och dyl är väl mindre farligt men ja, då får det verkligen vara något fint....

• systersandra

Mio är ju inte jättebilligt förstås.IKEA är klart billigast, och ganska snygga möbler har de också.Det är synd du vägrar begagnat,förstår du kanske inte vill ha begangnat säng eller soffa (skulle jag inte heller vilja ) men köksmöbler och övriga förvaringsmöbler kan man hitta jättebilligt på tex blocket. Man kan måla om tex.

Svar på tråden Billiga möbler till nytt boende, var? (ej beg.)