• AngiesMamma

cefadroxil??????????

HAr säkert inte placerat detta inlägg under rätt rubrik mm men måste få svar snarast.

Äter Cefadroxil 2 ggr dagligen. vet vad det är för läkemedel mm. o vfr de vanligtvis andvänds för.

MEN min fråga är.

När man e gravid, brukar läkare skriva ut detta för någon annan anledning...? typ nån annan anledning är bakterier o UVI?

undfara detta eftersom min senaste bakterieodling inte visade nått.. o ändå måste ja äta dessa. Hmm skumt?

TAcksam för svar snarast!!

Angiesmamma
  • Svar på tråden cefadroxil??????????
  • unclaf

öh, har de inte talat om för dig varför du ska äta antibiotika?

Cefadroxil e ju ett av många antibiotikum, ett så kallat bredspektrum antibiotika som då alltså tar många olika slags bakterier. Svårt o veta varför du fått detta, finns väl hur många infektioner som helst man kan ha!

• unclaf

Hoppas du inte tyckte ja glät stroppig, var itne meningen..blev bara så förvånad över att du äter antibiotika utan att veta varför.

• Rosenöga

Kan det vara så att du har en GBS-infektion. Det är rätt så vanligt. Tycker du ska fråga varför du ordinerats medicin när bakterieodling inte visade något.

• AngiesMamma

jag har haft GBS hela grav, o fick ett sent missfall i v 23 förra året pga GBS.

men ja har ätit furadantin hela grav.. hittils. NAtlagligen fick ja nu cefadroxilen för att furadantinen inte längre biter.

Angiesmamma
  • Rosenöga

Kanske de bytt medicin därför att furadantin kan ha vissa biverkningar om man tar dem under väldigt lång tid.

• Majsan71

Ibland byter man antibiotika för att inte bakterierna ska bli resistenta, kanske är det därför man bytt?

Ring till din läkare efter helgen och fråga så att du får svar på dina frågor.

• AngiesMamma

jo ja vet att man brukar byta med. men men äsch vi får se. undrade lixom mer om man brukar få den utskrivna för nått annat än just de. tack för era svar dock!

Angiesmamma
  • Majsan71

Jo, Cefadroxil kan man få även vid ex halsfluss och sårinfektioner.

Svar på tråden cefadroxil??????????