• Nötkaka

NI som reser till Thailand med barn - reguljärt eller charter?

Jag funderar på att åka till Thailand i höst, novmeber.
    Vi kommer ha en nybliven 4-åring med oss.

Vi har vart i Thailand tidigare, utan barn, och då åkt reguljärt. Att åka Charter till Thailand, speciellt till Koh Chang eller KOh sameth är DYRT. VI kan komma undan mkt billigare om vi flyger reguljärt. MEN det är en lång resa med två byten och det är inte så lätt med såpass litet barn.

HUR har ni flugit till Thailand med barn i min sons ålder?
    Är det någon som flugit reguljärt och hur har det gått?
    Berätta gärna om era erfarenheter!

• Svar på tråden NI som reser till Thailand med barn - reguljärt eller charter?
  • anne h

Har du frågat på rese-snacket? Där är det nog lättare att få träff/svar.

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Nötkaka

Öhh,,,jag är ju på resa med barn...
    Eller vad exakt tänker du på? Ettannat forum?Fundersam

• anne h

finns ett till, under allmänna rubriker, resor. Kan tänka mig att fler håller till där, även de med barn.

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Tigerwoman

När man reser med barn är min erfarenhet att det DEFINITIVT är värt att betala extra för bekvämlighet! Vi tar alltid det bekvämaste alternativet (inom rimliga gränser förstås!) vilket t ex betyder att vi aldrig tar en fakir-flight (dvs de som avgår kl 6 på morgonen) oavsett hur mycket billigare de är eller aldrig gör en resa med mer en 1 byte utan övernattning. Det går jättebra att resa med barn, men det förutsätter att man reser på deras villkor och inte ställer orimliga krav på vad de ska ha tålamod med. I ert ställe skulle jag tagit chartern, om det är två byten att flyga reguljärt.

• Ciccilionaa

Vi åker alltid (nästan om inte sista minuten) reguljärt.

C

• Smilla75

Vi åker till Thailand några månader i vinter. Först flyger vi till Finland och därefter direktflyg reguljärt till bangkok, smidigt.

• Nötkaka

Ett byte är väl ok men två känns jobbigt om jag skall vara riktig ärlig.
    Vi tänkte flyga med Etihad Airways (tror jag att de heter). Och då är det Gbg- bryssel- Abu Dhabi- Bangkok.

Flyg mellan Bryssel och Abu Dhabi tar väl 6,30 tim. Men hur lång tid det tar mella AD och Bangkok har jag inte kunnat få en uppfattning om. Är det någon som vet?

• Nötkaka
    Smilla75 skrev 2008-06-21 10:22:54 följande:
    4 timmar sådär.
    så kort tid???
    Det vore ju bra i så fall.
  • Elli47

Vi har varit 2 ggr till Thailand, ena gången 2 veckor, andra gången 3 veckor. Båda gångerna tog vi charter med flyg+hotell för det var billigast och enklast för oss. Vi har kommit undan rätt billigt ändå, sista resan gick på 37.000 kr för hela familjen (två vuxna och två barn) med tre veckor på hotell + flyg och allt annat inräknat.

Första gången vi for till Thailand var killarna 2 resp 5 år, andra gången 4 resp 7 år och det gick bra med resorna.

• Lillaludd

Hej,
    Vi åker alltid reguljärt, man kan ju anpassa resan lättare då efter familjens behov (slipper vänta på superlånga incheckningar, bussar som ska fyllas med andra turister osv).
    Vi har 1 gång rest med Finnair, men det var inte så bra med tanke på deras flygtider till Thailand. Flyger man Thai så får man ju mesta delen av resetiden på natten både dit och hem, ska man sedan till Koh Chang kan man ju smidigt flyga på mindre än en timme från Bangkok med gulligt flyg från Bangkok airways. Vi jagar alltid billiba biljetter till Thailand men vi tänker mycket på när flyget går, man slipper ju mycket problem om barnet kan sova en del på resan.
    Lycka till med resan!

Svar på tråden NI som reser till Thailand med barn - reguljärt eller charter?