• Anonym

Så kissnödig hela tiden

Jag håller på att bli galen. Jag är så kissnödig på nätterna att jag måste gå upp varannan timme/ var tredje timme för att kissa. På morgonen blir det ännu värre, då måste jag kissa en gång i timmen. Nån som vet vad man kan göra åt det eller vad det kan vara?

• Svar på tråden Så kissnödig hela tiden
  • Anonym

är du gravid? annars kan det vara stress...

• T x 3

Det finns inte en chans att du är gravid? Det låter ju misstänksamt. Om det inte svider eller gör ont när du kissar kan du ha en överaktiv blåsa. Dvs du kissar för ofta och det blir en ond cirkel. Träna dig att hålla dig lite extra innan du kissar. Det här ska du bara göra om du vet att du inte har urinvägsinfektion eller något annan sjukdom. Lycka till.

• Anonym

Nej jag är inte gravid. Stressad är jag, väldigt stressad... men jag är ju inte kissnödig under dagen. Fattar ingenting. Blir så trött av det också. Somnar inte om när jag varit uppe, så det känns som man aldrig får sova.

Anonym skrev 2008-06-20 11:02:16 följande:
    är du gravid? annars kan det vara stress...
  • Anonym

Nej det svider inte när jag kissar. Försöker hålla mig så mycket jag kan, men det går inte mer än en timme. Fattar inte ens var vätskan kommer ifrån. Dricker bara lite på kvällen så att jag inte ska vara full av vätska när jag lägger mig. Har kollat blodsockret också, så det är inte det.
    T x 3 skrev 2008-06-20 11:03:29 följande:

Det finns inte en chans att du är gravid? Det låter ju misstänksamt. Om det inte svider eller gör ont när du kissar kan du ha en överaktiv blåsa. Dvs du kissar för ofta och det blir en ond cirkel. Träna dig att hålla dig lite extra innan du kissar. Det här ska du bara göra om du vet att du inte har urinvägsinfektion eller något annan sjukdom. Lycka till.
  • Anonym

det kan ju vara så att det är det du har hakat upp dig på under all stress, och eftersom du tänker på det och oroar dig, så blir det så... försök att träna blåsan, dvs hålla dig lite längre varje gång, och försök att inte fokusera på det. jag har det problemet. men om jag tex åker buss långt och "måste" hålla mig så kan jag det utan problem. det sitter i huvet på mig liksom. men, det kan ju vara nåt annat.

• Anonym

Hmm ja du kan ha rätt. Ibland kan jag hålla mig en hel dag och sedan måste jag kissa precis heeela tiden.

Anonym skrev 2008-06-20 11:08:15 följande:
    det kan ju vara så att det är det du har hakat upp dig på under all stress, och eftersom du tänker på det och oroar dig, så blir det så... försök att träna blåsan, dvs hålla dig lite längre varje gång, och försök att inte fokusera på det. jag har det problemet. men om jag tex åker buss långt och "måste" hålla mig så kan jag det utan problem. det sitter i huvet på mig liksom. men, det kan ju vara nåt annat.
  • Anonym

mmm... så har jag det också. men jag försöker tänka bort det, och då går det bättre. ser stora samband med stress.

• B3b1s

Att man kissar ofta kan bero på diabetes också. Då kissar man och dricker ofta.

• Maisis

Har också det problemet, fick tips att inte hålla mig mer än 4 timmar på dagen. Är inte bra att hålla sig fööör länge. Fungerat för mig iaf....

(¯`°?.¸ ღ Felicia ღ ¸.?°´¯) - mammas ängel
  • Anonym

Läste nu på nätet att man tydligen inte ska kissa för ofta heller. Det är precis så jag gör. Ska jag se film, eller gå på middag och sånt kissar jag alltid för säkerhets skull.

Det konstiga är att det kommer i perioder. Kan man ha en infektion trots att det inte gör ont när man kissar?

Svar på tråden Så kissnödig hela tiden