• CMN

*Har fått ett tips att man kan spå

Har fått ett tips att man kan spå bäbisens kön genom att trä sig vigsel eller förlovningsring på en tråd och hålla över handflatan. Om ringen pendlar fram och tillbaka så är det en pojke och om ringen rör sig i cirklar är det en tös. Någon som har provat och som det har stämt på? Jag provade precis trots min skepsis och från att ringen var helt still i sitt snöre så började den pendla fram och tillbaka. Mycket märkligt!!! Ska tilläggas också att jag hela tiden har trott att det är en påg.

• Svar på tråden *Har fått ett tips att man kan spå
  • tuvali

själv har jag hört att det är över magen man ska hålla ringen.

tesatade din variant- pendlade
    testade över magen-cirklar

skumt....

jag tror själv att jag väntar en kille, men får jag välja får det gärna vara en tös

det är lite kul sånt här! mer skrocktester

• Brodsmulan

När man håller över handleden ska man vänta.. ringen räknar då upp alla barn man kommer få, med start från barn nr 1 hela tiden. Håller man över magen får man det aktuella könet.

Jag har provat och hittils har det stämt, men denna gången började det med tvillinggrav och fortfarande har den svårt att bestämma pojke/flicka ovanför magen, men mer och mer påvisar den bara pojke.
    När jag gjort ovanför handleden har den visat:
    Flicka, pojke, pojke, pojke, flicka, pojke, flicka, pojke.

Min första grav slutade ma i v19, har ingen aning om vad det var tyvärr. Nästkommande 3 barn var pojkar. Ska man då räkna tvillinggrav på denna grav från start så kan det pyret som är kvar antingen bli pojke eller flicka, men ska tydligen få en flicka och en pojke till efter denna grav.

• Pyret05

På mig stämde det. Jag höll ringen över magen i ett hårstrå och fick flicka och pojke.
    Jag stannade ringen direkt efter. Vill inte veta om det blir fler i förväg

• Tutluva

Jag testade flera gånger över magen och den snurrade som attan....
    Får vänta ett tag innan jag vet, bf i movember.

• mava

På mig stämde det, höll förlovningsringen ovanför magen i ett hårstrå och det pendlade och vet att vi väntar en kille!

• CMN

Testade även över magen nu och den fortsätter att pendla.

• Titan

Hur kan man hålla ringen i ett hårstrå????Menar ni att man skall binda hårstrået runt ringen???

• rubygirl

Förlåt, men jag kan inte förstå hur folk på allvar kan tro att det finns ett samband mellan barnets kön och hur vigselringen rör sig.

Är det för att det faktiskt stämmer i 50% av fallen...?

• Tin o Trolls mamma

Åh, precis en sån här tråd som jag tänkte starta idag!! Det är alltså pendel för pojke och cirkel för flicka?

Titan: Om man har långa hårstrån räcker det kanske att vika det dubbelt?

Ekorren.

• mia1980

Man ska kunna göra likadant med en pendel enligt dom jag känner och dom gjorde detta på mig och det visade att det skulle bli en flicka. Ut kom en liten POJKE.
    Skulle inte lita på det fullt ut men på majoriteten stämmer det säkert...

• Brodsmulan

rubygirl.. är väl ingen som säger att det är nått 100%-igt.. lika lite som skrocken.. men ändå är det roligt att prova.

• rubygirl

Nej, det är nog ganska prick 50% som det "stämmer" på. Just för att det finns en 50/50-chans att man prickar rätt kön.

Däremot tror jag att man oftare hör talas om dem som det stämmer på ? det är liksom mer intressant att berätta än när det INTE stämmer. Och att det är därför folk får för sig att det stämmer på fler än 50%.

Men allvarligt talat! Tror ni på detta? Varför? Kan förstå charmen i att testa det för skojs skull, men det verkar finnas flera här som faktiskt TROR på det här.

Förlåt om jag verkar otrevlig, jag hara bara otroligt lite flumtolerans.

• Skogsstjärnan

rubygirl: Jag tror inte att det är många som faktiskt tror på detta, men lite kul är det ju.

Prövade med min förlovningsring och med ett hårstrå (har tjockt som hässtgel ) Först for den i cirklar och sen pendlade den länge och sen igen i cirklar. Fick samma resultat på min sambo . Han har gjort detta tidigare (i högstadie åldern) och enligt den gången ska han få tvillingar. Hur ser man det? Och hur ser man när det byter barn? Om det alltså är samma kön två eller fler på raken...

• Brodsmulan

rugbygirl.. ja, men om du inte tror på det och tycker vi andra är knäppa som ens provar så får du gärna för min del anse så jag finner det mest bara underhållande i väntan på att det ska avslöjas.. är ju kul att se hur mycket 'rätt' man haft. Vi gissar i familjen, vi kikar på skrock, provar kinesiska kalendern och även spår i ringen.. det är ju kul och inte allt stämmer överens ens inom testerna
    Enligt kinesiska metoden ska jag få en flicka, enligt skrock är det 40/60 på flicka, enligt gissningar så är vi ungefär 80% på en pojke och enligt ringen så lutar det mer mot en pojke där kan man ju verkligen snacka om tudelat

Skogsstjärnan.. på en del så atr ringen en paus när det kommer nytt barn när du pendlar men som för min del så får jag räkna antalet. Jag har ca 60 pendlar/cirklar som är ett barn, kan säga att första gångerna fattade jag nada.. först lite på tjej och sen massa på kille.. nååågot förvånad var jag för jag trodde väl att det skulle vara lika typ, men så kom jag på att prova räkna och då blev det (använder tecken) 60 o, 180 /, 60 o, 60 / (här har jag visserligen liten paus, kan vara det som indikerat tvilling) och så 60 o och 60 /, vilket alltså för min del gav 1 flicka, 3 pojkar och sen pojke/flicka 2ggr. Så testa kolla om det finns någon liten nergång i pendling/cirkling som indikerar paus

• Tuva73

Jag tror eg. inte på sådant här...men så här hörde jag när jag var barn...man behöver inte ha en vigselring, men det ska vara sin egen ring (helst ganska slät) som man fäster i en sytråd så håller någon annan den still över handens ovansida och om ringen då börjar gå i pendel (pojk) runt (flicka). Som sagt jag tror inte på detta alls men gjorde det då jag var yngre, för det stämde på min mamma och min mormor och på vår granne. Vår granne fick först två gånger ringar (den ska stanna upp emellan) sedan betedde sig ringen mysko de andra två gångerna och femte gången var det en tydlig pendel. Hon fick sedan två flickor,två missfall och en pojk. Äckligt va? Detta är faktiskt helt sant! (Nu kommer jag säkert få massa skäll av flera här inne men som sagt jag säger bara vad jag hört, själv vill jag inte göra ngt sådant test nu när jag är vuxen. Jag kommer ihåg att jag skulle få fyra barn då när jag gjorde testet i 10-års åldern. Men nu är jag ju snart 32 år coh det lutar åt att jag nöjer mig med ett eller två barn:) Så man ska nog ta det där med en nypa salt, men det är ju inge fel med dem som ser det som en kul grej!

Svar på tråden *Har fått ett tips att man kan spå