• Anonym

Obehagliga stickningar i halsen.. hjälp

Har i ca 2 veckor tid haft "spänningar" i halsen. Enlig läkare va det muskelspänning...

Nu har det blivit lite bättre. Men jag har börjat få en fruktansvärd obehags känsla på höger sida av halsen. Det sticker, ilar och hugger, precis under örat och strålar mot käken och ner i halsen. Speciell när jag reser mig upp, anstränger mig eller tar djupt andetag, Då sticker det till jätte mkt i halsen.. Något som vet vad det kan vara? Börjar bli lite orolig. Känns väldigt obehaligt! =(

• Svar på tråden Obehagliga stickningar i halsen.. hjälp
  • Anonym

Du kanske ska gå till en massör/kiropraktor? Kanske fått någon låsning. Jag har mycket problem med nacken och det kan sätta sig ändra fram till halsen och käken

• Anonym

Är du öm om du trycker fram på halsen?

• Anonym

Ja jag vet faktiskt inte vad som kan vara problemet..

trycker jag på stupen så gör det inte ont. Odkc har jag känt obehag om jag trycker på sidan.. Kan inte förstår varför det hugger så jä*ligt när jag handas in djupt. Vissa dagar har det även ilat i magen samtidigt.. Har för några dagar sen haft problem med att sitt normalt och hålla upp huvudet. Känns skönre att luta det mot handen typ. Men som sagt, musklerna har blivit lite bättre. Nu är problemet denna "värk" som rör sig runt örat, under örat,käken och ner i halsen.. har en öm punkt under öratsom gör väldigt ont om jag trycker på. och ven under käken.. men vad kan det vara? =(

• Anonym

En inflammation kanske? Men du borde ju söka upp en läkare igen om det problemet ändrats. Läkare kan ju också ha fel ibland..

• Anonym

Sådär kändes det för mig när jag hade en käkinflammation. Det uppdagades när jag var hos tandläkaren för vårdcentralen ansåg att det var bättre att gå till tandläkaren

• Anonym

Tack för svaren!

Men när du hade en käkinflammaation, Kunde det även göra ont bak i nacken? Tycker jag har ont en väldigt massa på hela den sidan, hehe. Svårt att placera värken ibland. Och vad det kan vara.

Men kanske borde boka en tid hos tandläkaren och kolla, va ett bra tag sen sist jag va där. Skulle det inte vara det så går ju det att utesluta, så då får man kontakta läkaren igen.

• Anonym

Ja det kunde det. Smärtan var precis överallt så det var ju svårt att precisera den. Men ta kontakt med vårdcentralen först å se vad dom säger. Mig skickade dom till tandläkaren och de skar upp precis ovanför visdomstanden i nedre käken. Hade världens varböld där.

Svar på tråden Obehagliga stickningar i halsen.. hjälp