• maja082

små regnställ??! snälla!

tänkte höra här, har lite problem att hitta regnkläder / överdrags byxor till mina små tjejer dom är 14 mån men har bara st 62- 68 måste ha tag i nått som är bra för lite sämre väder när vi är ute och leker men hittar inget det är det är ju typ bara "bebiskläder" i deras st och dom är ju inte bebisar längre :), nån som vet eller har ideer om vart det kan finnas
    JÄTTE TACKSAM FÖR SVAR!!!

• Svar på tråden små regnställ??! snälla!
  • Norpan81

Ingen aning, vet att kappahl har haft i 74/80 men mindre har jag inte sett.

• Teskedsmamman

74/80 är det minsta jag har sett... skulle själv behöva ett i 74 men det är omöjligt att hitta....

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Skosa

Ja du jag tror att det smartaste vore att köpa stl 74/80 eller 80 som är det minsta jag sett och sen en rulle eltejp och vika benen mitt under knäna och tejpa runt om i ett veck sak samma på armarna och om det är hängselbyxor som det brukar vara så tejpar ni ett veck i midjan också. Att jackan är lång brukar ju funka.
    Sen när dom vuxit i kläderna så tar ni helt enkelt bort tejpen.

• Tårtsmulan

Till lillasyster så köpte jag ett par begagnade regnbyxor i stl 80 och kortade av benlängden (sicksack + resårband) och en ny hälla. (så inte gummistövlarna halkade av...) Bröstlappen sydde jag ett veck på så att hon inte fick det upp över näsan! Tog väl en timme totalt och de blev toppen! Använd långa stygn och rätt pressarfot så går det bra att sy i galon.

Lilltjejen var bara 7 månader då och hade väl 68/74 men vill man vara med och krypa efter storebror så måste man ju har rätt klädsel!

• MammaHela

Pop har väl skalkläder från 68?

De är helt vattentäta och andas. Finns väl både som jacka+byxa och overall.

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Nova, Viggo & Liv ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Teskedsmamman
    MammaHela skrev 2008-06-20 22:01:02 följande:
    Kollade på deras hemnsida fär säkerhetsskull så att jag inte ljög..den här finns från 68  www.polarnopyret.se/Pages/Showroom/ShowroomPr...eller så finns det jacka:www.polarnopyret.se/Pages/Showroom/ShowroomPr...men byxorna fanns bara från 74www.polarnopyret.se/Pages/Showroom/ShowroomPr...
    Jag ger inte 800 spänn för nåt som de kan ha i några månader....
    Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • MammaHela
    Teskedsmamman skrev 2008-06-20 22:05:45 följande:
    MammaHela skrev 2008-06-20 22:01:02 följande:Kollade på deras hemnsida fär säkerhetsskull så att jag inte ljög..den här finns från 68  www.polarnopyret.se/Pages/Showroom/ShowroomPr... så finns det jacka:www.polarnopyret.se/Pages/Showroom/ShowroomP r...men byxorna fanns bara från 74www.polarnopyret.se/Pages/Showroom/Showroom......Jag ger inte 800 spänn för nåt som de kan ha i några månader....
    nej det skulle inte jag heller göra, så ajg letade begagnad och gav 300 kr för en i 74 som min dotter kunnat haft sen i januari och fortfarade kan ha

Det var bara ett exempel på vad som finns.
    ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Nova, Viggo & Liv ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • maja082

oj tack alla för era tips!! är kass på att sy men får kolla lite vad jag kan göra :) tycker det är konstigt igentligen att det inte finns mindre visst att mina barn är små men dom är ju inte dom ända som är det! minsta tjejen är så smal så längden kanske går att sy upp men det ska ju inte va ett tält hon måste ju kunna röra sig! :)
    är jätte glad för era svar! tar tacksamt i mot fler tips vart det kan finnas!!!
    kram

• maja082

Nogula : missade ditt inlägg gud va bra! dit måste jag ringa när helgen är över oj snacka om att jag blev glad hoppas det är humana priser oxå :) tack!
    kram

Svar på tråden små regnställ??! snälla!