• Mammatilltretroll

Fråga till er som har 2 stycken sängar ihopsatta till en stor: Känns skarven i mitten genom bädmadrassen?

Vi har två IKEA sängar, Svaneholm resåbotten, 90 cm breda som är ihopsatta till en stor 180 säng.
    Vi har satt ihop sängarna med sådanadär sängclips och överst har vi IKEAS bäddmadrass Tuvebo som är 9 cm tjock.

Trots att sängen bara är 1 år gammal och vi har vänt bäddmadrassen som man ska så känns mellanrummet mellan sängarna så tydligt om man ligger i mitten.
    SKa det verkligen vara så att man inte kan sova i mitten av sängen för att det blir som en grop där?
    Jag vet att IKEA har rätt lång garamti och bra rykte om sina sängar, men jag orkar inte hyra ett släp och åka tillbaka med dem om jag inte tror att jag får byta dem...
    Vad tror ni? SKa det vara så här?

Mamma till MEJA född 050314 och JUNI född 061126
  • Svar på tråden Fråga till er som har 2 stycken sängar ihopsatta till en stor: Känns skarven i mitten genom bädmadrassen?
  • Nymphoria

Det är så det känns när två sängar sätts ihopa till en, men det är lätt att råda bot på. Det är bara att köpa en kil, eller sängskarv eller vad det nu kan heta i skumgummi så vips är problemet löst!

• Teskedsmamman

Vi har en bäddmadrass som är ca 5 cm tjock och vi känner inte skarven, köp en sådan där remsa som man lägger mellan madrasserna?

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • iiijda

Tror det är samma kombination som vi har och vi känner verkligen inte skarven!!

• TjorveniSkåne

Varför ligga i mitten?

• Februarii

Vår bäddmadrass är nog 5 cm och vi känner inte skarven, då var det ändå dags att byta bäddmadrass för ett tag sedan.

• Fidget

Vi har en Hästenssäng med en tagelbäddmadrass. Det känns absolut inte att det är två sängar och vi har ändå haft den i 6 år snart. Vi har ingen kil eller sängskarv.

• Rostis

vi har också ikea sängar, sultan tror jag, och vi kände inte skarven genom bäddmadrassen, (nu är vi utan för den var så styv att det blev som att sova på en planka) ring Ikea och fråga.

• Februarii
    TjorveniSkåne skrev 2008-06-20 21:54:05 följande:
    Varför ligga i mitten?
    Blir det en grop i mitten när man ligger där tror jag det är lätt att man hamnar där även om man inte vill. Jag hamnar i mitten på våran säng pga av make på min ena sida och två barn på min andra sida.
  • Lalalong

Nu har inte vi haft vär säng så länge så... det kanske blir lika för oss. Men vi har två 90cm sultan Saltnes och en 180cm bäddmadrass Tolg som är 7cm tjock. (I en sängstomme... så ingen sån clip.. men det borde ju var samma tycker man). Och vi känner ingen skarv alls. Hoppas att vi inte får samma problem som er för det låter verkligen inte kul.
    Kan du inte ringa innan och höra vad de säger? Så vet du ju om det är lönt att ta dit sängen.

• Mammatilltretroll

Hm, så några tror på madrasskil och att det ska vara så här?

Och ni andra säger att ni inte känner någon grop eller skarv alls?Flört

Mamma till MEJA född 050314 och JUNI född 061126
  • Nymphoria
    Mammatilltretroll skrev 2008-06-20 22:01:24 följande:
    Hm, så några tror på madrasskil och att det ska vara så här?Och ni andra säger att ni inte känner någon grop eller skarv alls?
    Jag tycker att det hjälper med kilen, känner inte av skarven alls.
  • Familj Amstaff

vi hade d innan o då klippte ja sönder en skumgummimadrass 10cm tjock o la mellan sängarna i mitten men d vab ara för att d blev en glipa på 5cm minst pga att sängramarna gick ihop o på så viss rörde ju inte resårbottnen varandra skratt men d funkade!

alla sätt e bra utan dom dåliga

Svar på tråden Fråga till er som har 2 stycken sängar ihopsatta till en stor: Känns skarven i mitten genom bädmadrassen?