• Gnutt

*Ni som äter minipiller, hur är

Ni som äter minipiller, hur är det? Vad tycker er kropp?

Mycket tacksam för svar.

• Svar på tråden *Ni som äter minipiller, hur är
  • bambigirl

Jag äter minipiller, min kropp mår bra. Jag är inte deprimerad längre som jag var med ett par gamla p-piller jag hade. Jag har sällan migrän (varannan månad istället för en gång per vecka)... Kan vara klurigt att komma ihåg dem, men annars tycker jag det funkar bra. Fråga om du undrar över nåt. Äter follistrel.

• Tin o Trolls mamma

Jag åt Exlutena men fick ett sjujä*lars humör, blev trött o ledsen (nedstämd) och mådde allmänt skit!

Jag ska aldrig mer stoppa i mig hormoner. Mår sååå mycket bättre sen jag slutade med mina piller!

Ekorren.

• bustösen

jag har bara hunnit äta tre kartor så hur humöret är kan jag inte svara på, men de två första kartorna var allt lugnt inga blödningar, sista kartan hade jag småblödningar varje dag. jag ska ge dom tre kartor till och är det likadant då så får jag byta till nåt annat.

• Tin o Trolls mamma

Ja, just det.. Fick mellanblödningar som hette duga med. Blödde 7 dagar, uppehåll 7, blödde 7 dagar igen osv. Skitjobbigt!! Dessutom gick jag upp i vikt.

Ekorren.

• bambigirl

När jag åt cerazette blödde jag två veckor av fyra. Sen jag bytte till follistrel (samma hormon men mycket svagare) har jag mens som vanligt 5dgr per månad)

• PluggFia

Hej.

Åt mini-piller innan. Har ätit i två omgångar. Första omgången hade jag ingen mens alls och kroppen mådde helt prima andra gången var det tvärt om hade mens hela tiden och kroppen gillade det inte alls.
    Tror att man får testa kroppen några månader och se vad den säger...
    Mindre hormon än p-piller ju och det kan ju vara bra.

• Konvaljen

åt minipiller, cerazette i knappt 5 månader. Blödde i typ 14-15 dagar per månad, fick noll sexlust och blev jättetorr i alla slemhinnor vilket resulterade i svårigheter att ha sex, använda linser etc.
    Mådde dock bra psykiskt och fick ingen mensvärk, men det blev för påfrestande att vara så torr och att ha mens halva månaden. Nu äter jag inga tabletter alls, det är också drygt eftersom vi måste ha kondom samt att jag får mensvärk men det är värt det. Det är inte nyttigt att stoppa i sig hormoner, jag vill inte få bröstcancer/livmodercancer och dö i förtid bara för att jag skulle kunna njuta av sex utan kondom något år hit eller dit!

• clarra

de jag äter nu funkar bra(mini Pe). Förr åta jag follistrel och cerazette, de funkade inte lika bra för mig. Blödde 7 månader i streck och mådde psykiskt dåligt:(

• bustösen

bambigirl varför är det inte det??

• Tin o Trolls mamma

Kan tillägga att jag slutade med mina minipiller för över ett år sen och ännu inte blivit gravid, men jag vet inte om det har med saken att göra.. Jag misstänker det.

Ekorren igen.

• Nattsaga

Jag äter mini pe och i början funkade det bra ända tills för ett par månader sen. Nu har jag mens varannan vecka, om det inte blir bättre kommer jag försöka byta. Men har testat andra mini piller innan och de gav mig ett jävla humör. Men mår ju inte bra av att ha mens två veckor av fyra nu heller iofs. med PMS som heter duga....får ökad ångest också (lider av panikångest) vid mens...så nja...känns lite hopplöst just nu.

• Maddo86

Bambigirl, vart har du hört att Cerazette inte är ett minipiller längre? Var på ungdomsmott. för kanske två veckor sedan eftersom jag ville byta från p-piller till minipiller och barnmorskan gav mig just cerazette. När jag såg ditt inlägg så sökte jag på google och på alla sidor jag tittade på står det att det är ett minipiller! Blev lite orolig att hon hade gett mig fel...

Svar på tråden *Ni som äter minipiller, hur är