• Tomtarna

symtom vid tandsprickning?

Vilka symtom, förutom allmän gnällighet har era små haft i smaband med att tänderna tittade fram?
    Hur länge höll det på vid varje tand?

• Svar på tråden symtom vid tandsprickning?
  • Tomtarna

Inga barn som visat något annat än gnällighet när de fått tänder?

• LindisN

Dreglandet ökade enormt!

• Inana

Vår son fick feber. Jag vet att det står överallt att feber och tandsprickning inte har med varandra att göra men vår son fick iaf feber samma natt som tanden tittade fram. Han var på ovanligt dåligt humör dagarna innan också (men det kan ha att göra med att han var innen i en utvecklingsfas också). Märkte dock inte av något dregglande och inget större intresse för bitringar osv.

• LindisN

Ja feber och gnagande på allt möjligt också förresten.

• carola1977

Jätteillaluktande grönt frätande bajs någon/några dagar innan tandsprickning (vad fort man glömmer...). Feberattack precis när tanden sprack igenom, hon vaknade genomsvettig vid flera tillfällen när vi såg en ny tand dagen efter. Gnällig så klart, vi gav henne Alvedon och det hjälpte mycket, men inte mot bajset.

• Gobi

På vår lilla 8-månaders håller första tänderna på att titta upp as I write. Vi har hittills sluppit undan det grönfrätande bajset , men däremot har hon varit väldigt lös i magen. Hon har länge dreglat kopiösa mängder, så jag tror inte vi kan skylla på tandsprickning där.

• MrsFreckles

Lost gult bajs! Det var da jag misstankte tanderna for det sag sa annorlunda ut mot det "vanliga" Gnallig och sov daligt men da skyllde vi det pa 8-manadersfas men nu forstod vi att det var tanderna...2 st pa en gang i nedre kaken.

Svar på tråden symtom vid tandsprickning?