• Labrat

Känner mig kass.. mjölk som rinner till?

Mina bröst har svullnat upp ordentligt och är väldigt ömma nu när mjölken rinner till. Undrar om det är vanligt att må kasst när detta händer? Har ingen feber, men huvudvärk o känner mig frusen o småhängig.. Någon annan som haft det så?

• Svar på tråden Känner mig kass.. mjölk som rinner till?
  • Flickan och kråkan

Drick mycket. När du producerar mjölk i större mängder går det åt MYCKET vätska, lätt att få huvudvärk och må småkymigt om man druckit för lite.

• Bubbibalubbi

Glöm inte bort att äta ordentligt också.

• Ärla Minou

Menar du att du är nyförlöst och mjölken rinner till? Jag har läst att det är jättevanligt att känna sig "ruggig" och hängig då.

När mjölken rann till efter första förlossningen (typ dag 3) mådde jag uselt. Jag grät och var frusen och ynklig. Och grät lite till. Och allt kändes tomt.

• Anksan

jag mådde pyton när mjölken rann till också. Lite febrig och sådär och allmänt sjuk.

• Labrat

Ärla Minou skrev 2008-06-21 12:58:27 följande:

Menar du att du är nyförlöst och mjölken rinner till? Jag har läst att det är jättevanligt att känna sig "ruggig" och hängig då.När mjölken rann till efter första förlossningen (typ dag 3) mådde jag uselt. Jag grät och var frusen och ynklig. Och grät lite till. Och allt kändes tomt.
    Ja lillkillen är 5 dagar gammal nu.. blir mest nervös att jag ska få någon infektion eller mjölkstockning, men än så länge rinner mjölken till i båda brösten även om det ena strulade lite ett tag. Ska försöka dricka ordentligt o gå o vila lite.. tack för alla råd, man känner sig lite vilsen så här i början..
  • Flickan och kråkan

Du behöver säkert inte oroa dig. Det är inte så vanligt med mjölkstockning när mjöken rinner till första gången. Det är liksom tänkt att man ska få för mycket för att lillen säkert ska få det han/hon behöver. Otrevligt? Ja! Det anpassar sig sedan efter behovet. Ät, drick massor och vila.

• ElinOlsson

Jag blev sjuk, småfebrig bägge gångerna.

Svar på tråden Känner mig kass.. mjölk som rinner till?