• Busbellan

Kyckling och creme fraiche i ugn?

Har ni nåt gott recept på det?
    Hur länge det ska vara inne, vad man kan blanda i mm mm

Mamma till Nora, August och Ella
  • Svar på tråden Kyckling och creme fraiche i ugn?
  • busunge

brukar steka kycklingfileer tills dom nästan är klara.. sen blandar man ihop creme fraiche med vitlök och grillkrydda.lägger kycklingen i en ungsform och häller blandningen på..in i ungnen på ca 200 grader tills kycklingen är klar.. super gott

• fillie

brukar försteka kycklingen i ugn med folie ca 10-15 min 200 grader sen häller jag på en blandning med fraiche...antingen färska örter...eller svamp, (svampbuljong + kantareller) brukar blanda i lite mtlagningsgrädde oxå...går att ta vilken smak man vill, hur man vill in i ugnen igen ca 10-15 min utan folie då

~Neos mamma~
  • EowynAurora

tidigare i veckan tog jag vad vi hade hemma o d var:

2 stora tomater
    1 liten purjolök
    ½ fetaost
    2 burkar creme fraiche
    2 kyckling fileér
    sambal oelek
    salt o peppar

skär kycklingen i mindre bitar o lägg i en smord form.
    skärgrönsakerna i småbitar o blanda i creme fraichen,sambal,lite av fetaosten o kryddor.
    blanda runt allt så d blir en röra av allt o bred ut över kycklingen.strö över det sista av fetaosten.o sen in i ugnen.

min sambo älskade det här o ska göra den snart igen =)

• peve

Jag brukar ha tinade kycklingfileér, som du lägger i en ugnsfast form. Blandar 4 dl creme fraiche med chilisås å en strimlad purjolök och även en eller två pressade vitlöksklyftor. Häll denna blandning över kycklingen å in i ugnen i ca 30- 40 minuter i 225 grader. Servera med ris till å en god sallad. Det är mycket gott! Smaklig måltid. Peve

• LottaRos
    EowynAurora skrev 2008-06-21 18:37:50 följande:
    tidigare i veckan tog jag vad vi hade hemma o d var:2 stora tomater1 liten purjolök½ fetaost2 burkar creme fraiche2 kyckling fileérsambal oeleksalt o pepparskär kycklingen i mindre bitar o lägg i en smord form.skärgrönsakerna i småbitar o blanda i creme fraichen,sambal,lite av fetaosten o kryddor.blanda runt allt så d blir en röra av allt o bred ut över kycklingen.strö över det sista av fetaosten.o sen in i ugnen.min sambo älskade det här o ska göra den snart igen =)
    Vad serverade du till det här?
    Ris? Eller nåt annat?

Det låter jättegott, jag älskar feta!
  • EowynAurora
    Svar på #5
    man kan ju igentligen ta vad som helst till, men just den gången gjorde vi fullkornsris. ris brukar ju passa till kyckling =)
  • kariba

Jag tog en påse Café de Paris sås pulver och blandade med en burk creme fraiche. Klickade över mindre kycklingfilébitar (salt och peppar först) och in i ugnen - jättegott!

• CeciliaB

Soltorkade tomater, med olja å allt, gärna mixat blanda med C F häll over kycklingen och in i ugnen
    200 grader i 25 min......
    servera med ris, görgott..=)

• JULIA Alidias mamma

grädde
    creme fraishe
    sambal olaek
    soya
    salt peppar

i ungn 200 grader vänd på kycklingfilerna 2 ggr vardera 20min eller efter tycke å smak
    servera med jasminris och sallad

• Jannamia

Pestokyckling
    För 4 personer.

Gott med ris och en grönsallad

Ingredienser
    1 kg kycklingfile
    1 burk tomatpesto
    1 pkt bacon
    2 dl creame fraich
    allroundkrydda
    olivolja

Gör så här
    Skär ett litet snitt i kycklingen
    Lägg ca 1- 2 tsk tomatpesto i varje kyckling
    Bind samman snittet med bacon
    Pensla eller spruta med lite olivolja
    Krydda med allroundkyddan eller någon annan god krydda
    Lägg kycklingen i en ugnsform
    Ställ i ugnen ca 1 timme vänd kycklingen någon gång
    Efter halva tiden slå även på Creame Fraichen och låt denna smälta sakta

1 timme 200grader

• Jannamia
    MissPink skrev 2008-06-25 12:04:50 följande:
    gräddecreme fraishesambal olaeksoyasalt peppari ungn 200 grader vänd på kycklingfilerna 2 ggr vardera 20min eller efter tycke å smak servera med jasminris och sallad
    Det receptet brukar vi göra med fläskkotletter och det blir supergott! Så jag kan mycket väl tänka mig att det funkar klockrent med kycklingfileer också!
  • Thessan84

4dl okokt penne pasta koskas nästan klar
    3 kyckling filér sketka i små bitar

Sås:
    1 burk cream fraiche
    2 påsar färdig Bearnaise sås
    2msk mango chutney

Blanda allt i en ugnsfast form och strö över lite ost.

In i ugen ca 25-30min i 225grader.

Serveras med sallad till. Mums!!

• JULIA Alidias mamma

Vi brukar även göra med fläskfile också goott

Jannamia skrev 2008-06-25 12:43:20 följande:
    Det receptet brukar vi göra med fläskkotletter och det blir supergott! Så jag kan mycket väl tänka mig att det funkar klockrent med kycklingfileer också!
Svar på tråden Kyckling och creme fraiche i ugn?