• Caribe

Hjälp eller tips?

Hejsan

Är det någon som har blivit sjukskriven pga av sin barnlöshet och känner till en bra psykiatriker eller doktor i Stockholms området som har förståelse kring vad man går igenom?

Jag har genomgått otaliga inseminationer och ivf försök och det som är viktigt för mig nu är att hitta styrkan att orka fler behandlingar innan tider rinner ut (åldersfaktorn).

Dessvärre kämpar jag samtidigt med en psykopat chef som gör allt för att jag skall knäckas och jag har inte längre styrkan att orka med att kämpa på jobbet och att ha styrka för mina sista försök.....

Jag har gjort 3 inseminationer och 5 IVF försök och jag har kämpat på, men nu går det inte längre... känner att mitt sista eller näst sista försök kräver all min styrka och det går inte när jag utsätts för regelrätt mobbning från min chef....han känner till min situation och gör allt för att jag skall knäckas... varför har jag ingen aning om?

Har i princip aldrig varit sjuk i mitt liv och vet inte ens vart man vänder sig för att få gehör för hur dåligt man mår och få till stånd en sjukskrivning därför undrar jag om någon varit i min situation och har några tips till mig?

Oroar mig för att om man blir sjukskriven så kommer försäkringskassan inte godkänna det?

Tacksam för att få höra ifrån någon som varit eller är i min situation?

Kram Caribe

• Svar på tråden Hjälp eller tips?
  • Kwela

Hej Caribe! Lider med dig! När ska du gå igenom nästa försök? Jag tycker att du ska prata med din läkare på kliniken/sjukhuset för de kan sjukskriva dig. Lycka till gumman!

• Ilena

Jag tycker du ska ändra din kost och se hur du mår och vad som händer på gravidfronten. Läs mer på www.kostdoktorn.se och sök på forumen.

Lycka till!

• Lerkorg
    Ilena skrev 2008-08-15 15:24:46 följande:
    Jag tycker du ska ändra din kost och se hur du mår och vad som händer på gravidfronten. Läs mer på www.kostdoktorn.se och sök på forumen. Lycka till!
    Hur vet du vad TS äter?
  • Ilena

Ingen aning hur hon äter men hon äter förmodligen inte enligt lchf-dieten. Det är inte så många som känner till den.

• Arien
    Ilena skrev 2008-08-15 15:24:46 följande:
    Jag tycker du ska ändra din kost och se hur du mår och vad som händer på gravidfronten. Läs mer på www.kostdoktorn.se och sök på forumen. Lycka till!
    Ett rent hån mot TS och knappast svar på hennes fråga.
  • Ilena

jag hånar inte alls ts. jag vill bara i all välmening ge ett råd. kom med nåt bättre själv istället för att döma ut andras råd. det är upp till ts vilka råd hon anser bra el dåliga.

• Mumle

Caribe. stödkramar till dig. Vet hur jobbigt det är. Vet inte om man kan bli sjukskriven pga barnlöshet men det skulle nog hjälpa dig att komma i kontakt med en duktig akupunktör. Rekommenderar Chinese Acupuncture Centre på Surbrunnsgatan 40 i Sthlm. Dr Han hjälpte mig slappna av och sova bättre under min kris, + jag blev gravid 2 gånger på raken (dock följt av missfall båda gånger). En annan tjej jag känner hade kämpat i 3 år och blev sedan gravid efter behandling hos honom. Det kan definitivt hjälpa. Ta ett sabbats år från jobbet och sätt dig själv i första rummet. Jag var också nära att göra det. Man lever bara en gång och måste ta hand om sig själv först. Kram och lycka till.

Svar på tråden Hjälp eller tips?