• gkdr

Hur många gånger om dagen ska en hund få mat?

Hej
    Har en granne som ger sin mat 1 gång per dag räcker det? De ger honom 5 dl torrfoder som de blöter upp lite varje dag. Det är en collie. Är bara nyfiken om det är ok.

• Svar på tråden Hur många gånger om dagen ska en hund få mat?
  • Mistys Daisy

Tror nog många bara äter 1 ggr om dagen!
    Fast min collie äter två!

• Minikatt

Ska och ska, det beror på individen.

Sambons förra hund, en Golden, fick också bara mat en gång om dagen, men det var för att han inte kunde äta på morronen. Vi ger vår mat 2 ggr per dag och det funkar för oss.

• Niike

Det är väldigt olika, från hund till hund och ålder, min hund får när skålen är tom...

• Fru annmi

Olika,men 2ggr om dagen gav vi vår...
    1ggr på morronen & 1ggr på kvällen

• Mistys Daisy

om den inte ser mager och misskött ut är det nog ingen fara!

• gkdr

Men menar mer om det räcker att den får en gång om dagen.

• With a devilish smile

Vår amstaff får hela sin dagsdos med mat för hon inte äter som hon ska annars.
    Vi gav henne från början 2-3 ggr om dagen men då hon inte åt allt så har vi ändrat på det hela & ger henne bara en gång per dag men självklart allt det hon ska ha ,
    & det mår hon bäst av .

Det är lite från hund till hund, man ger ju hundar deras dagliga behov oavsett om man ger 1 gång/dag eller delar upp det på flera.

• clinan

vår hund fick 1 gång på morgonen innan, men sen delade vi upp det så att hon får 2 gånger istället och nu är hon mycket lugnare på morgonen.

Min andra hund som bor hemma hos mina föräldrar får bara en gång om dagen. Han äter precis innan han ska gå och sova. De kan hälla upp mat i skålen på morgonen och han äter det inte förrän vid 22-tiden ändå.

• skåne tjej

mina hundar får t.ex. någon smörgås på morgonen eller rester av morgongröten, sedan får de sitt foder vid 18-tiden på kvällen.

First God created man, then he had a better idea...
  • Cocco

Vi har alltid torrfoder framme men de äter oftast bara på kvällen.

Svar på tråden Hur många gånger om dagen ska en hund få mat?