Mirakel kan ske!
Jag måste bara få berätta om miraklet som skett i vårt liv! Jag och min man har två tjejer som båda kommit till med IVF. IVF gjordes efter att vi efter flera år av sedvanliga egna försök och utredningar fick konstaterat att mannens simmare var för långsamma.
Vi har nu två frysägg i frysen, men både jag och min man har varit mycket tveksamma till att använda dem eftersom vi nu har fått våra två underbara tjejer och kände oss nöjda med det.
Självklart har vi inte anvånt några skydd sedan urminnes tider, det ska ju inte behövas, och någonstans har vi väl tänkt att om det osannolika skulle inträffa så är det på något sätt meningen...
På sistone har jag känt mig riktigt dålig, illamående, trött osv, men kunde inte för mitt liv tro att det skulle vara något annat än en magkatarr pga stress på jobbet eller liknande. Men så plötsligt slog det mig att det var ganska länge sedan jag hade mens, inte för att jag har någon större koll. (Eftersom vi inte försöker få barn finns liksom ingen anledning och med tanke på vår tidigare historia där man ju levt flera år med TOTAL kontroll har det varit extra skönt att inte tänka på det). När jag väl började tänka på det så insåg jag att ganska många tecken tydde på att jag nog kunde vara gravid, och i förrgår på vår 9:e bröllopsdag hände det osannolika att jag testade positivt!
Så nu ska man (om allt går vägen) bli mamma igen någon gång i början av nästa år, och detta utan en hel IVF-cirkus.
Kan ni fatta? Det kan i alla fall inte jag. (Mannen undrade också hur detta egentligen gått till?!!? Hade jag stoppat in frysäggen i smyg?)
Nåja, detta blev långt, men jag var bara tvungen att berätta hur konstigt livet kan vara ibland...