• längtande

Vaude bärryggsäck från vilken ålder??

Någon som vet något om Vaude bärryggsäck?? Från vilken ålder man kan bära barnet..Är gravid nu men ska boka resa redan nu till London då sonen är ca 6-7 månader gammal..undrar om han är för liten då??Står bara i informationen att den kan användas upp till 20 kilo..tacksam för svar 

• Svar på tråden Vaude bärryggsäck från vilken ålder??
  • ChinChin

Hade jag varit du skulle jag burit med sjal fram och sen ha en vanlig ryggsäck bak, då blir det mer jämvikt för dig och förmodligen också mycket bättre för barnet.Jag har själv burit en ettåring så under en månad i Thailand. Kanonsmidigt. I en bärdoning med tyg och grejer mellan era kroppar får barnet inte tillgång till din lukt, puls och allt som gör bebisen trygg, dessutom blir det mycket tyngre med en bärstol/bärryggsäck då barnet ofta kommer längre ut från kroppen. Kolla noga hur den ryggsäck du tänker på är konstruerad.
    Det finns bra bärselar också där barnet kommer nära och kan bäras både bak och fram, ERGO och PATAPUM är sådana. Jag har en patapum också, och ska bära bak med den nu i sommar då vi åker till Tanzania (fast nu är ungen tre år och går mycket själv). Men med en sån litenbebis är sjal + ryggsäck absolut bäst, sjalen kan man dessutom använda till hängmatta, eller så sover barnet i sjalen på magen, och då drar man bara över lite tyg över huvudet och så blir det ombonat och tryggt.
    Lycka till!

• Maxpappa

Bärryggsäck ska kunna användas från det att barnet sitter stadigt på egen hand.

Svar på tråden Vaude bärryggsäck från vilken ålder??