Arbetyta, ergonomi
Ska köpa in och ändra vår datorhörna då jag kommer att behöva sitta vid datorn betydligt mer i framtiden, och redan nu har dålig rygg.
Ni som vet - vad ska jag tänka på då jag köper kontorsstol och databord?
Ska köpa in och ändra vår datorhörna då jag kommer att behöva sitta vid datorn betydligt mer i framtiden, och redan nu har dålig rygg.
Ni som vet - vad ska jag tänka på då jag köper kontorsstol och databord?
Höj- och sänkbart bord kan vara en bra idé, du kan byta arbetsställning och stå och jobba också.
Det finns mycket att tänka på när man skaffar sig en kontorstol. En liten sak kan göra att du i framtiden har riska att få olika skader. Bra och kortfattad information finns på sidan Kontorsstol.se:
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Kontorsstol
När man arbetar är det viktigt att man har en bra stol och att man sitter rätt för att inte få ont i rygg och armar. Ergonomi är A och O för dig som jobbar på kontor och har ett stillasittande arbete.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Se vidare på deras hemsida:
www.kontorsstol.se
Om man skriver sökning på "kontorstol" i Google så får man detta svaret:
"Resultatet 1 - 10 av ungefär 55 500 svenska sider för kontorsstol.
Det finns alltså många ställen att handla på. Mitt tips är att göra undersökningar på nätet om kontorsstol, skriva upp fakta och frågor, skriv ut bilder etc. Du kommer att hitta MASSOR av olika fakta så jag rekomenderar, eftersom du skall använda den mycket, att du går och köper kontorsstolen i en affär där det finns kunniga personer du kan prata med. Du kan disskutera den fakta som du har. Kostar några kroner extra, men jag tycker att det är värt det.
När det gäller databord så är det svårt att ge dig tips för jag vet inte hur den skall se ut, hur stor skall den vara, hur mycket hyllor på den skall du har, skall den ha hjul etc. En viktig sak är doch att du skall kunna ha tangenten i rätt höjd.
Lycka till!
Stolen:
Steglös höjdinställning
Steglös låsning av gunga (framåt/bakåt)
Justerbart gungmotstånd
Vinklingsbar ryggdyna
Svankstöd
Justerbara (uppfällbara) armstöd (beställs separat)
Justerbart nackstöd (beställs separat)
Bordet:
Ergonomiska datorbord...
Ställbar datorarm, höj och sänkbar passar i olika arbetsmiljöer och är ergonomiskt utformad.
Flexibel datorvagn, med vagnen flyttas datorns samtliga delar mellan olika arbetsplatser. Bekväm och ergonomisk elmanövrerad höj och sänkbar arbetsställning.Finns även att få med batteridrift....
Lycka Till & var rädd om dig!