• Idacha

ung vid 25

När räknas man som ung förälder? Jag är 25, var 24 när dottern föddes. Känns inte så ungt, speciellt med tanke på att min sambo är 31, men ingen i mitt umgänge har skaffat barn.. och det lär nog dröja. Dessutom får jag ofta höra att jag är duktig som skaffat barn i så unga år. Vad menas med det? Jag är ju färdigutbildad, förlovad och sambo sen flera år tillbaka.. Ung för mig är att få barn innan 21 år. Har jag fel?

• Svar på tråden ung vid 25
  • sweran

håller med dig. jag väntar första nu i höst o jag är 25... känner mig definitivt inte som en ung mamma. iofs har istort sett alla mina vänner barn redan... så jag är den gamla mamman i vårt umgänge

• godisbjöörn

Jag tycker ung är innan 18
    ör nog lite olika

• MammasälskadeMinna

jag kommer vara 19 nä jag får barn och det tycker jag är ugnt men inte 24.. men det är ju inte gamalt heller..

• TereseA

tycker ung är innan 25år..fick oxå samma år jag fyllde 25 år..

Har alltid sagt att jag vill ha innan jag är 30 år..efter 35 år är lite sent.

Akiim är mitt liv 071004
  • tainajohanna

jag var 17 när min dotter kommit till världen, DET är ung! Och sen jag var 22 när jag fåt min andra flicka och det skulle varit kanske ung men jag hade haft barn flera år då.. så de var lätt med de andra!

• TheSunset

Jag e 25 år...väntar mitt 3e barn.
    Min äldsta är snart 9 år...Med han va jag ung.

Men nu tycker jag inte att jag e så ung längre..

♥ ♥ Hampus 990910 & Julia 061101& Liten bf 081119 ♥ ♥
  • LjubaviMoja
    tainajohanna skrev 2008-06-21 23:11:39 följande:
    jag var 17 när min dotter kommit till världen, DET är ung! Och sen jag var 22 när jag fåt min andra flicka och det skulle varit kanske ung men jag hade haft barn flera år då.. så de var lätt med de andra!
    Hehhe fick oxå min flicka när jag var 17 och nu får jag mitt andra barn som 22
  • Stajn

Jag kände mig som världens yngsta mamma när min dotter föddes (en månad innan jag fyllde 20)
    Fick mitt andra barn nu i februari och är blir 23 om en månad och känner mig fortfarande ung men inte alls på samma sätt :)

Svar på tråden ung vid 25