• Sigges mamma

    Biltemas cykelkärra bra?

    Hej!

    Undrar om någon provat Biltemas cykelkärra, och vet om den är bra eller ej.

  • Svar på tråden Biltemas cykelkärra bra?
  • Mams RA 80

    Finns liknande på tradera med fler funktioner, man kan ha dem som joggingvagn bla sen tror jag att det kan bli billigare där.

  • SVejsan

    Mams RA 80 skrev 2008-06-27 09:22:31 följande:


    Finns liknande på tradera med fler funktioner, man kan ha dem som joggingvagn bla sen tror jag att det kan bli billigare där.
    Problemt är väl att köper man på en autkionssite så har du ju inte samma rättigheter enl. konsumentköplagen... Dvs reklamationsrätt. Dessutom så är väl garantier sällan givna om det är privat personer...
  • Mams RA 80
    SVejsan skrev 2008-06-27 12:56:06 följande:
    Mams RA 80 skrev 2008-06-27 09:22:31 följande: Problemt är väl att köper man på en autkionssite så har du ju inte samma rättigheter enl. konsumentköplagen... Dvs reklamationsrätt. Dessutom så är väl garantier sällan givna om det är privat personer...
    Jag har köpt två barnvagnar där själv och har garanti på båda men det kan ju vara bra att maila säljaren och fråga vad som gäller o hur det fungerar. Själv har jag bara positivt att säga om de vagnar jag köpt. Har bilder på mina vagnar i galleriet
  • SVejsan

    Mams RA 80 skrev 2008-06-27 18:37:53 följande:


    Jag har köpt två barnvagnar där själv och har garanti på båda men det kan ju vara bra att maila säljaren och fråga vad som gäller o hur det fungerar. Själv har jag bara positivt att säga om de vagnar jag köpt. Har bilder på mina vagnar i galleriet
    Så du köpte från en firma på tradera... Vill fortfarande höja ett varningens finger: Från en privatperson kan du inte vara säker på att få garanti som fungerar eftersom garantin är "personlig" mellan företag och privatperson och man kan inte vara säker på att få överta den. Det är en "övenskommelse" mellan näringsidkaren och förste köparen. Även om man får med kvittot och garantihandlingar så kan firman neka att reparera om det står fel namn på papprena. Bör framgå på garantihandlingarna att garantin gäller andra än den ursprungliga köparen.
  • Mams RA 80
    SVejsan skrev 2008-06-30 07:21:14 följande:
    Mams RA 80 skrev 2008-06-27 18:37:53 följande: Så du köpte från en firma på tradera... Vill fortfarande höja ett varningens finger: Från en privatperson kan du inte vara säker på att få garanti som fungerar eftersom garantin är "personlig" mellan företag och privatperson och man kan inte vara säker på att få överta den. Det är en "övenskommelse" mellan näringsidkaren och förste köparen. Även om man får med kvittot och garantihandlingar så kan firman neka att reparera om det står fel namn på papprena. Bör framgå på garantihandlingarna att garantin gäller andra än den ursprungliga köparen.
    Står inget namn på mina garanti bevis men jag håller med dig, man bör ha koll på vad som gäller.
    Mina båda kommer direkt från företag.
Svar på tråden Biltemas cykelkärra bra?