Någon mer med mycket diaree??? Vecka 33!!!
Har mycket diaree och det gör så ont i magen och jag måste skynda mig till toan!! Varför?? Någon som vet!!??
Har mycket diaree och det gör så ont i magen och jag måste skynda mig till toan!! Varför?? Någon som vet!!??
Mot slutet av graviditeten får vissa kvinnor diarré. Det beror troligtvis på en ökning av hormonet prostaglandin som har till uppgift att tömma tarmen inför förlossning. Det är helt normalt.
Har ochså det och vaknar på morrgonen med smärta i magen hinner nästan till toan.
Kan ju vara många orsaker. Magsjuka eller ätit nåt dåligt t.ex.
Det började med järntabletterna men jag har ju slutat ta dom för typ 1 vecka sen 1 1/2 vecka sedan...
Vill att bebisen ska komma ut snart!!
Känner ni er helt slut också..nästan som att man inte orkar röra sig alls!?? +Mycket foglossning!!
Tess26:
Vad åt du för Järntabletter??
Jag hade dom som hette Nifrex något sånt nu ätere jag duforen hehe dom är jätte bra inte problem med förstoppning men jag mår bättre nu så jag tar dom då jag känner för det så jag känner mig kostig och yr.
Foglossningar har jag inte har bara ont i Ryggen då jag går mkt eller om man ska stå upp o typ diska mm.
Annars har jag bara massa värkar och Sammandragningar :)
Är i vecka 35 på Tisdag :)
Vilken veckar är du på..
hej! är i vecka 35 och jag är inte heller allt förrolig i magen...men som alla bm säger så är det kroppen sätt att rensa, förbereda sej och göra plats in för förlossningen..min bm sa att det är ett täcken på att förlosningen närmar sej
AnSo76:
Stort garttis vecka 35 för min del på tisdag :)
Hehe jora snart är bebisarna ute :) Då får man ta det lungt igen o vila o hålla om sin bebis :)
biggmamma:
Säger bara PANIIIIIIK :)
Hehe det är ju så det jag skrev hära med ... Mot slutet av graviditeten får vissa kvinnor diarré. Det beror troligtvis på en ökning av hormonet prostaglandin som har till uppgift att tömma tarmen inför förlossning. Det är helt normalt.
Snart har vi barn :)
ja ska bli skönt att den snart tittar ut...läkarna tror att min bebbeb kommer ut tidigare så jag är ordinerad villa och att inte vara ute å gå...längtar te den är ute
har ochså hört att järnableter gör magen go..så vem vet vad det egentligen är