• Turboplingen

Vällingflaska

Jag undrar vad ni andra använder för flaskor och tillhörande nappar för välling?
    Finns det någon som inte rinner mycket när tex barnet somnar med flaskan i sängen?

• Svar på tråden Vällingflaska
  • loveelin

Jag använder enbart Gekås flaska med vid hals. Den är utstanding, jag har testat alla andra märken. Plus att den är oerhört billig, under 20 kr.

• Turboplingen
    loveelin skrev 2008-06-22 18:25:07 följande:
    Jag använder enbart Gekås flaska med vid hals. Den är utstanding, jag har testat alla andra märken. Plus att den är oerhört billig, under 20 kr.
    Får väl se om gekås öppnar här då.. annars är det för långt för att åka =(
  • duplo

Jag har NUKs nappflaskor, den med en latex napp (som finns i S,M,L hål) finns silikon oxå, dom e toppen!!! de kommer in luft och ja dom e helt enkelt bäst!

• Nikki S

Jag använder mam ultivent(tror att de heter så?), de är jätte bra!

• Turboplingen
    duplo skrev 2008-06-22 21:47:28 följande:
    Jag har NUKs nappflaskor, den med en latex napp (som finns i S,M,L hål) finns silikon oxå, dom e toppen!!! de kommer in luft och ja dom e helt enkelt bäst!
    Köpte en idag, läckte värre än den förra =/
    Nikki S skrev 2008-06-22 21:50:09 följande:
    Jag använder mam ultivent(tror att de heter så?), de är jätte bra!
    Köpte den också senare idag och den funkade mycket bättre! Tog en med lite mindre hål och den läcker inget och lillan trivs med den och äter bra från den!
  • loveelin

De finns att köpa på Tradera=)

• Finesse

det är bättre att kolla vad det finns för dinappar å inte nappflaska.. köper man en nappflaska med standard hals.. alltså smalupptill finns massor av dinappar att välja på..

vi kör med nuby och dom dinapparna har droppstopp så man kan skaka flaska hur mkt man vill å ändå kommer det inte ur nåt

www.nuby.platformtwo.com/index.php&task=blogcategory&id=64&Itemid=91&lang=en

vi har dom som rymmer 300 ml.. (den andra bilden).. dom har även handtag till flaskan så bebisen enkelt kan hålla själv.. om man har en bebis som vill det som jag har.. hehe

• Nikki S

Turboplingen- Vad bra! Jag tycker att de är jättebra! Använder napp nummer 3 till vällingen och nummer 2 till vatten och ersättning

Svar på tråden Vällingflaska