fel på mitt barn?
Jag har en pojke på snart 9år och en dotter på nio månader. Min sambo sedan 2 år sedan är pappa till den senare och följdaktligen styvfar till min son.
Sambon och sonen bråkade sig igenom det första 1-1½ året och jag fick agera avbrytare, madrass, avledare osv. Nu har sambon gått in i en annan strategi, sonen behöver en strikt uppfostran! Det innebär att han inte talar till honom mer än order och kanske en hälsningsfras ibland. "Godmorgon, nu kan du torka av bordet". Kan vara frukostsamtalet.
Uppfostran av min son och min sons eventuella problem är det enda vi bråkar om när vi är oense. Allt annat (nästan) går smidigt. Sambon säger ofta att ALLA hans vänner och familjemedlemmar tycker att något är fel på min pojke att han har koncentrationsstörningar (typ adhd). Jag är så trött på att försvara honom, han har mycket energi, men det är inget fel på honom och många tycker om honom (självklart inte alla). Ibland är det dock mig det är fel på att jag är för "snäll" mot honom eller ger honom för mycket uppmärksamhet osv.
Jag känner dessutom att jag ger honom för lite, jag skulle vilja läsa sagor för honom varje kväll, sitta och spela spel och d.y. men med min lilla bebis har det blivit dåligt med tid till sånt.
Sambon sa här om dagen att om han hade kunnat hade han raderat ut sonen ur vårt liv eftersom det är han som är upphov till alla våra problem.
VAD FAN SKA JAG GÖRA???
Sambon är snäll och hjälpsam och den bästa jag kan tänka mig.. Han säger att han blivit sårad så många gånger av min son att han inte orkar försöka mer, att jag inte kan tvinga honom att älska min son. Så nu lever de i parallella universum, de talar med mig men inte med varandra. Även om min son försöker att nå min sambo, försöker imponera på honom -utan framgång.
Ja.. jag är rådlös