Vad är en Baby Shower och vad gör man?
Känner mig lite korkad som inte vet haha så jag frågar här och hoppas att någon vänlig själ kan förklara.
Känner mig lite korkad som inte vet haha så jag frågar här och hoppas att någon vänlig själ kan förklara.
Ja det är väl ett amerikanskt påhitt där man samlar vänninorna som ger presenter till den kommande babyn och fikar och så.
Den blivande mammans vaninnor, mamma eller svarmor anordnar en traff (kan vara fika, pa en restaurang eller dyl) och alla har med sig en present till bebisen. Da har mamman i forvag registrerat sig pa ett Baby Registry (onskelista fran affaren) sa de vet vad hon vill ha. Sjalva babyshowern ar inget mamman sjalv anordnar.
Min babyshower med dottern fixades av min svarmor. Hon hade bjudit in slakten och fixat med dekorationer, tarta mm. Jag behovde inte gora nanting.
Men ja, det ar typiskt amerikanskt tror jag. Har har alla som far barn en babyshower. Jag tror det ar for att man inte ska bombardera mamman med besok och presenter nar bebisen val ar fodd.
Jo, man kan val, men det ar inte det vanligaste. Det anses nog lite "girigt" om man gor det sjalv. Om nagon annan anordnar det anses det vara en "present" eller nat.
Jag fick en inbjudan till min svagerskas "bridal shower" idag. Ungefar samma sak, fast hon ska ju gifta sig. Den anordnas av hennes tarnor och ar en overraskning.