• JLS

Nån som haft stickningar/ilningar/ont i underlivet innan förlossningen? AJ!!

Hade bf igår och jag undrar om någon annan känt av stickningar och ilande mellan benen, gör verkligen jätteont när det sticker till och smärtan är väldigt intensiv. Håller på några sekunder och släpper sedan för att komma tillbaka med jämna mellanrum.

Jag ringde till förlossningen igår natt då jag hade så ont och ville kolla ifall det kunde vara något farligt men blev inte klokare av det samtalet, hon sa bara att hon inte visste vad det var och att det kanske är tyngden från babyn som trycker...

Usch hoppas jag inte går två veckor över tiden för smärtan är verkligen riktigt jobbig, blir helt svettig då det gör så ont.

Någon som känt samma sak nära bf eller i slutet av graviditeten?

Vårt lilla mirakel...♥ Bf 080621 ♥
  • Svar på tråden Nån som haft stickningar/ilningar/ont i underlivet innan förlossningen? AJ!!
  • Teskedsmamman

Jag hade nåt liknande... det var lillkillen som rörde sig i bäckenet... och då påverkades fogarna så där lagom skönt.

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • JLS
    Teskedsmamman skrev 2008-06-22 19:46:04 följande:
    Jag hade nåt liknande... det var lillkillen som rörde sig i bäckenet... och då påverkades fogarna så där lagom skönt.
    Ja lagom skönt är ordet för dagen

Hade du det strax före förlossningen satte igång eller länge? *svettas*
  • HannaHYLK

Ja, jag känner igen det. Har haft ilningar lite från och till under graviditeten, men då har det bara varit smått obehagligt.

För nån månad sen ilade det i en vecka (inte konstant - men från och till). Jag trodde det var foglossning, men såhär i efterhand har jag förstått att bebisen fixerade sig.

När bebisen trycker ner huvudet i bäckenet kan nerver komma i kläm och detta orsakar ilningarna. Nu är jag i v.38 och både igår kväll och i morse fick jag sådana där ilningar som gjorde så fruktansvärt ont att jag knappt kunde resa mig från toastolen...

• Teskedsmamman
    JLS skrev 2008-06-22 19:56:50 följande:
    Ja lagom skönt är ordet för dagen Hade du det strax före förlossningen satte igång eller länge? *svettas*
    Någon gång här och där under sista månaden.... kanske inte det svar du ville ha
    Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • JLS
    Teskedsmamman skrev 2008-06-22 19:59:33 följande:
    Någon gång här och där under sista månaden.... kanske inte det svar du ville ha
    Hehe ja alltså har jag otur så går jag två veckor över tiden och får ha det så här i ytterligare 13 dagar Fundersam Men hoppas på det bästa!
  • JLS
    HannaHYLK skrev 2008-06-22 19:59:25 följande:
    Ja, jag känner igen det. Har haft ilningar lite från och till under graviditeten, men då har det bara varit smått obehagligt.För nån månad sen ilade det i en vecka (inte konstant - men från och till). Jag trodde det var foglossning, men såhär i efterhand har jag förstått att bebisen fixerade sig.När bebisen trycker ner huvudet i bäckenet kan nerver komma i kläm och detta orsakar ilningarna. Nu är jag i v.38 och både igår kväll och i morse fick jag sådana där ilningar som gjorde så fruktansvärt ont att jag knappt kunde resa mig från toastolen...
    Tack för svaret, ja det måste bero på att den kommer åt nerver eller något. Ja ibland får jag så smärtsamma ilningar att jag som sagt blir helt svettig och måste och trycka lite med handen mellan benen för att det ska lätta lite i varje fall.

Slutsats: Det är härligt att vara gravid
  • Lina 77

Har oxå ilningar som du, fått svaret at det är när de fixerar sig och nu tror jag det är att bebisen trycker på neråt ordentligt. Ibalnd när jag är på toa kanjag liksom känna som en stöt/knäpp bakom blygdbenet, gör ont som tusan. BF++4 idag och bara väntar på att det ska lätta snart.
    molande ryggvärk och sammandragningar...Men inget som känns om värkarbete på G.
    Nu är det faktiskt inte härligt att va gravid längre. Bara tung och otymplig.

• JLS
    Lina 77 skrev 2008-06-22 20:25:27 följande:
    Har oxå ilningar som du, fått svaret at det är när de fixerar sig och nu tror jag det är att bebisen trycker på neråt ordentligt. Ibalnd när jag är på toa kanjag liksom känna som en stöt/knäpp bakom blygdbenet, gör ont som tusan. BF++4 idag och bara väntar på att det ska lätta snart. molande ryggvärk och sammandragningar...Men inget som känns om värkarbete på G. Nu är det faktiskt inte härligt att va gravid längre. Bara tung och otymplig.
    Håller verkligen med, jag har inte klagat mkt under graviditeten och har haft det bra men nu är jag klar känner jag Bf +1 så högst 13 dagar kvar *försöker trösta mig själv*
  • HannaHYLK
    JLS skrev 2008-06-22 20:08:37 följande:
    Slutsats: Det är härligt att vara gravid
    Jo, precis. =) Jag gillar verkligen att vara gravid, men när ilningarna kom på det sätt som igår kväll och i morse blev det väldigt fort outhärdligt. Bara att hoppas att det inte inträffar varje dag, för jag har 16 dagar kvar, plus att jag räknar med att gå över tiden en vecka...
  • Leather Cravat

Jag har det, skitjobbigt. =/
    Är i v.30 nu så kommer väl få stå ut med det lääänge till.

• Vintersjäl

Jag hade ilningar från vecka 32, det kom i samband med fixeringen... Jag märkte snabbt att så fort sonen ruckade minsta lilla på huvudet så började det ila så inåt helskotta!

Svar på tråden Nån som haft stickningar/ilningar/ont i underlivet innan förlossningen? AJ!!