• Seabirds

Alla ni som försöker....

Ville bara ge alla er som försöker lite hopp...
    Efter att försökt bli gravid i ca 2,5 år lyckades det äntligen. Har spolat äggledare, gjort titthålsoperation, ätit pergotime, fått hormonsprutor, gråtit och åter gråtit. Fick i maj veta att ivf väntade till hösten. Bestämde oss för att lägga ner allt fram tills dess, inget räknande på dagar eller planerande. Blev gravid fösta månaden som vi verkligen struntade i allt. Helt otroligt!
    Lycka till alla där ute!!!!!!!

• Svar på tråden Alla ni som försöker....
  • zinna80

Grattis! Det måste kännas helt ofattbart. Måste bara fråga; Kan du helt ärligt säga att du släppte alla tankar på att bli gravid? Jag menar....hade du ingen som helst koll på när det var dags för ÄL? Förstår att du inte räknade och så men efter så lång tids försökande så har man väl ändå lite koll på när det är dags......Alltså jag menar inte att "kritisera" och misstro dig så ta inte detta på fel sätt. Man hör så ofta detta att man ska sluta tänka på det......men har lite svårt att tro att det skulle ha någon betydelse...

Hur som helst...Ännu en gång grattis till ditt +, det har du verkligen förtjänat och Lycka till med graviditeten!

• Seabirds

Klart att jag visste vilken vecka jag antagligen hade ägglossning, men jag försökte att tänka bort det. Jag har stött på tre läkare under denna resa och alla tre har påpekat att psykisk stress helt klart påverkar. Kan vara en slump att det blev så här, men jag tror faktiskt att det var vår "räddning" att försöka strunta i allt. Kan ju aldrig vara säker...
    Jag hade också blivit väldigt säker på att vi faktiskt inte skulle få barn på egen hand. Tänkte att ivf skulle bli vår chans och längtade såå till hösten. Vi tog som vi kallade det "sommarlov" och så fick sommaren börja på detta helt underbara sätt.

Svar på tråden Alla ni som försöker....