• Änglamark

*Jag har några repor i mitt parkettgolv

Jag har några repor i mitt parkettgolv som jag själv har orsakat. Vet någon vad det kostar och om det går att göra något åt det "själv"?

• Svar på tråden *Jag har några repor i mitt parkettgolv
  • giz

vill jag å veta fast jag har vart en stor klant å haft 2 mega biga krukor och tydligen har det läckt ur dom på parkett golvet å som alla vet så blir det stora svarta fläckar då....... HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP med en smart lösning tack

• Poena

Lite smårepor kan gå bort med en polish, det kommer dessutom se mycket fräschare och nyare ut! Alternativ vid väldigt stora repor är att slipa och sedan lackera om som blir betydligt dyrare! TEsta med polishen först

• ladyhawk

På min sambos förra jobb (byggfirma) hade de stavar i plast i olika nyanser, som de fyllde i större repor i trägolv. När man står upp så ser det helt ut, men man ser naturligtvis lagningarna om man krälar på golvet... Kolla om sådana "kit" finns i bygghandeln. De är dyra dock, men billigare än att slipa och lacka om parkettgolvet. Det kan man ju också bara göra x antal ggr.

• Peztis

Kollar i min bok "Forums stora praktiska handbok" och där står det följande för repor:
    1, Gnugga med fin stålull.
    2, Blanda lite brun skokräm med golvvax och applicera behandlingen, gnid in ordentligt.

• Peztis

Ledsen Giz, men det står inget om fuktskador, skulle själv behöva den informationen för jag har gjort likadant...
    För oss är det antagligen bara att slipa om golver - vilket ju egentligen behöver göras ändå - men vi tänker inte göra det utan köpa laminat eller likanade och lägga över hela skiten och sedan kan någon framtida ägare fixa golvet om den vill...

Svar på tråden *Jag har några repor i mitt parkettgolv