• zigge4ever

Någon med erf. av husvagnssemester med katt?

Jag visste inte om det var bättre att lägga tråden här eller på husdjur, men här blev det...

Eftersom vår kattvakt är bortrest måste katten alltså följa med oss, eller så får vi stanna hemma. För oss är det givetvis en helt ok och mysig tanke att han är med oss, men jag undrar hur det skulle kännas för katten. Han har sovit en hel natt med mig och mina barn i vagnen hemma på gården och det gick faktiskt riktigt bra, men jag oroar mig för hur det ska gå när det gäller flera nätter på raken. Han är dessutom utekatt och får springa ut och in som han vill på dagtid, men på nätterna låser vi kattluckan.

Finns det nån som rest med katt på det viset? Hur gjorde ni? Har ni några tips och råd?

Vi skulle verkligen vilja få det att funka, men gör det inte det får vi stanna hemma istället. Vi vill ju inte att han ska må dåligt på kuppen...*tuggar på naglarna*

• Svar på tråden Någon med erf. av husvagnssemester med katt?
  • Livshlädje

Jag tycker att det beror helt på hur katten är! Jag har två katter och den ena skulle jag aldrig ta med på husvagnssemester, och den andra skulle utan problem få följa med - och han skulle nog dessutom tycka att det är ganska skoj!

Hur är din katt - och vad tror du..?

Om du inte kan njuta av det du har, hur skulle du då kunna vara lyckligare med mer?
  • Fru U

Jag skulle inte släppa ut katten på nya platser. Den kan lätt få för sig att försöka vandra hem

I övrigt tycker jag det funkar okej med att åka på husvagnssemester med katt, i alla fall om katten går med på att vistas i förtältet dagtid (med sele)

• Egogirl

Våran katt har fått följa med oss på husvagnstrippar och det fungerar hur bra som helst.
    Leo(katten) är utekatt och när vi är ute med vagnen så har vi han kopplad och så pass lång lina att han kan röra sig fritt i husvagnen och utanför.
    Kattlåda med lock har vi så vi slipper en massa strö runt i vagnen, kattlådan står inne i husvagnen om natten och ute i förtältet på dagarna.
    Men därimot gillar inte våran katt att sitta i kattburen och nu över midsommar prövade vi faktiskt att ha katten lös i husvagnen och Leo tyckte bättre om det då han bara låg och sov hela resan.

Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad
  • zigge4ever

Kul att höra att det gått bra för er. Givetvis skulle jag aldrig släppa lös honom, då kanske vi aldrig får se honom igen. Jag har sele och koppel, dock ingen lina men det går ju att skaffa. Lite orolig är jag över hundarna som inte är kopplade, men vi får vara ute när han är ute. Det har funkat sisådär i bilen när vi t ex varit till veterinären med honom...

Planen är att börja med en kortare sväng på ca 15 mil, vara där ett par, tre nätter och sen fara hem. Vi har inget förtält men får fixa nåt annat skydd istället.

Känslan jag har nu, efter att ha läst Era svar är mycket mer posotiv. Kanske kommer det faktiskt att fungera

• Egogirl

Jag tror alla gånger att det fungerar bra.. Vi har inte heller haft förtält uppe alla gånger och då söker katten skydd under husvagnen så man måste fixa skydd tror jag inte behövs..
    På en camping får inte hundar springa lösa så de tror jag inte ni behöver vara orolig för.

Det blir nog en riktig camping katt av din kisse med

Lycka till..

Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad
  • zigge4ever

Egogirl:

Tack för dina värmande ord, jag tror också att det kommer att gå bra. Jag hoppas att du har rätt angående hundarna, min erfarenhet är dock att inte alla är kopplade, men katten får vara inne när vi är inne, och ute när vi är ute...Jag tror också att han kommer att bli ett riktigt campingfreak Förtält ska vi skaffa, men troligen inte i år.

Svar på tråden Någon med erf. av husvagnssemester med katt?