• primula

Bilbarnstol i spanska taxibilar?

Hej
    Vi ska till Spanien i sommar, och då kommer vi bli tvugna att åka taxi mellan flygplatsen och huset vi hyrt. Jag undrar om någon vet om det finns bilbarnstol i spanska taxibilar? Min dotter är två år, och vet inte hur jag ska lösa det, om det inte finns bilbarnstol. Vill absolut inte att hon ska sitta löst i bilen.
    Tacksam för svar....

• Svar på tråden Bilbarnstol i spanska taxibilar?
  • Nervous wreck

Hej!

Vi var i Spanien i början på juni med våran dotter som snart är 2 år. Vi tänkte först att vi också skulle åka taxi mellan flygplats och huset som vi bodde i (ungefär 50 minuters resa enkel väg). Men sen ångrade vi oss och bestämde att vi skulle hyra en bil istället. Bilbarnstolen satt fastmonterad när vi hämtade ut bilen och allt gick väldigt smidigt. Så skönt att kunna åka runt som man vill och veta att barnet sitter säkert. Helt klart värt pengarna!

• Nicke Nyfiken

Vi va i spanien förra året och hade då beställt taxi med två barnstolar i men när bilen kom va det utan stolar. Enligt bolaget vi bokade igenom hade "vår" bil gått sönder på vägen och dom hade skickat en annan men jag vet inte jag.... Det är lag på bilbarnstol i spanien och taxibilarna ska ha det men jag skulle inte lita på det.

• primula

Men va bra att det är lag, då borde det ju inte va för svårt att hitta en med bilbarnstol tycker jag. I allafall inte från flygplatsen, det kanske blir värre till.

• Nicke Nyfiken

Vi försökte få tag på en taxi med bilbarnstol på flygplatsen (Mallaga) dom bara tittade lite oförstående på en ch skakade på huvudet. Men det va som sagt ett år sen, det kan ju ha hänt en del sen dess. Lycka till och ha det så bra på resan :)

• primula

Oj då, ja man får väl hoppas man har tur då, annars vet jag inte vad vi får göra..... man kanske ska ta med baby barnstolen, o knöka ner henne i den, som reservplan.

Svar på tråden Bilbarnstol i spanska taxibilar?