• Little Lady In red

Tjorvig 5-månaders...

Hallå!

Min lille kille på dryga 5 månader har blivit så tjorvig. Han gnäller nästan hela tiden, och är så otroligt otålig. Han har hela tiden varit en bebis som vill att det ska hända saker, men tidigare kunde han i alla fall vara nöjd i typ 5 min...

Han har börjat strula med amningen också, det är otroligt svårt att få honom att äta under dagarna eftersom han är intresserad av allt annat som händer.

Han sover rätt bra på nätterna, men vill snutta hela tiden. Försöker jag lägga honom en bit ifrån mej tar det inte lång tid innan han ålar sej till mej igen, och hittar han inte gnäller han som tusan.

Jag känner inga tänder som skulle vara på gång...

De gånger han är nöjd är när det händer saker, typ när han får följa med på affären, gå på stan, bada hemma eller på badhuset mm...

Är sååå less på det där gnället! Blir irriterad på honom och på mej själv. Nån som har några tips eller känner igen sej?

• Svar på tråden Tjorvig 5-månaders...
  • Sandra och Frippe

åh det skulle kunna ha varit jag som skrev tråden!
    Min skrutta är nu drygt 6 månader och det har fortsatt,precis det du beskriver. Vi började ta tag i hennes sömn och det gick bra men inget funkar längre! Toksnutt på mig varje natt och det verkar inte bli bättre.
    Hon är jättemammig! Tror faktiskt bara att det är att vänta ut,vad ska man annars göra då?
    Hon är oxå som du skriver helnöjd när det är fart och fläkt och vilda lekar.

• Sandra och Frippe

kan tillägga att maja fått en tand sen detta började=O)

• Little Lady In red

Aha ok, jag det kan ju också vara nån tand på gång. Är helt slut nu efter en hel dags gnäll, och då har jag ändå varit ute mest hela dagen... Ibland blir jag orolig att han har ont, men eftersom han blir helt tyst och supernöjd när han får gå på Coop i bärsele är det nog ingen smärta

Någon fler med liknande problem?

Svar på tråden Tjorvig 5-månaders...