Mått på baby-täcke och kudde?
Ni som köpt täcke och kudde till era bebisar, vad är det för mått på dom?
Ni som köpt täcke och kudde till era bebisar, vad är det för mått på dom?
Täcke vagn/vagga 70x80
Kudde vagn/vagga 35x28
Täcke säng 100x130
Kudde säng 38x55
Har samma mått som pysselmusen. Vet dock att det finns hur många olika ått på det som helst, men dessa mått har iaf rätt start på sina täcken och kuddar och även deras påslakan osv.
Tack så mycket
Ja du, idag ska jag LÄMNA tillbaka babytäcke och kudde från RÄTT START då täcket är för stort för påslakanen jag har köpt på IKEA :(
Förstår för allt i världen inte hur det kan vara så att det inte är standardmått på spjälsängar, täcken, kuddar och påslakan/örngott!!! Helgalet.
Men jag hittade på www.1klass.se täcke och kudde från NG-baby som passar utmärkt i påslakanen jag har köpt, så jag beställde därifrån istället...
Kudde NG-baby TVÅAN:
www.1klass.se/E-handel/ProductPage2.asp&SelectedArt=
Täcke NG-baby Mellanfluffy:
www.1klass.se/E-handel/ProductPage2.asp&SelectedArt=
:)
IKEA har ett mått
JYSK har ett annat
Coop hade ett tredje mått
Vill bara inflika och säga att man egentligen ska ha täcke alls till barn under 1 år pga kvävningsrisken.
Ja det är ju väldigt mycket billigare med påslakan från IKEA, så jag ville absolut ha täcke och kudde som passade deras mått på sängkläder.
HannaPanna. Åh att man ska få så många olika råd... ena säger ingen kudde, andra säger joooo kudde, ena säger inget täcke så blir det kallt, andra säger nejnej inget täcke för kvävningsrisken :( Kan det inte bara finnas En Enda bok med råd som Alltid gäller? :S
Aja, nu har ja beställt täcke, så får han ha det när han blir äldre också.
Personligen så tycker jag att påslakan och örngott, till baby, är på tok för dyra så jag syr egna. Fynda nått roligt tyg och sedan svänger man ihop ett set på max 1 timme. Superbra. Har köpt en del barntyg på rea och kommit undan med ett helt set för typ 100:- och oftast så blir det oxå bättre kvalitet på sömmarna om man gör det själv. Ett litet tips bara.....
Men det är lite det som är saken, IKEA=99 kr för ett påslakanset. Det måste väl ändå vara väldigt billigt.