• Carro W

Är ett sovrum på ca 2x3 m för litet?

Vi bor lite trångt och försöker lösa det på bästa sätt. Vi har ett rum på drygt 4x3 meter som vi vill dela med hjälp av en vägg. Då skulle barnen få varsitt rum på ca 2x3 meter. Är det för litet? I rummet ska de få plats med säng, skrivbord (till den store, blir antagligen våningssäng med skrivbord under), lekyta och bokhyllor för leksaker och böcker.

Det är inte lätt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
  • Svar på tråden Är ett sovrum på ca 2x3 m för litet?
  • sweran

med bra planering så är det inte för litet... o loftsäng är nog det bästa alterantivet just för att man inte går miste om massa utrymme på golvet

• Bollen82

Det låter som en ok yta.
    Bara man möblerar rätt. Använd väggarna till förvaring så det blir så mycket golvyta som möjligt att leka på.

• Carro W

Dottern säng täcker då 1/3 av hennes golvyta Fundersam men jag vill inte ha loftsäng till henne då hon bara är 3 år och gärna "ger sig ut över kanten" när hon sover.

• sweran

det finns bra produkter för att stoppa dessa små rymlingar...
    vet en vännina som köpte typ nät som är i fotbollsmålen o spände upp mellan kanten på sängen o taket... sen fick det hänga ner en bit nedanför oxå så kunde hennes son hänga upp bilder o små saker där med fina nypor om hon köpte till...

Carro W skrev 2008-06-23 11:26:48 följande:

Dottern säng täcker då 1/3 av hennes golvyta  men jag vill inte ha loftsäng till henne då hon bara är 3 år och gärna "ger sig ut över kanten" när hon sover.
  • Bollen82

Förvaring ovanför sängen är ju ett alternativ då.
    Jag och min sambo bodde i en lien tvåa där vårat sovrum hade dom måtten.. man får vara lite funktionell..

• Carro W
    sweran skrev 2008-06-23 11:31:47 följande:
    det finns bra produkter för att stoppa dessa små rymlingar...vet en vännina som köpte typ nät som är i fotbollsmålen o spände upp mellan kanten på sängen o taket... sen fick det hänga ner en bit nedanför oxå så kunde hennes son hänga upp bilder o små saker där med fina nypor om hon köpte till...Carro W skrev 2008-06-23 11:26:48 följande:
    Det är ju en idé faktiskt *antecknar*
    Bollen82 skrev 2008-06-23 11:31:48 följande:
    Förvaring ovanför sängen är ju ett alternativ då. Jag och min sambo bodde i en lien tvåa där vårat sovrum hade dom måtten.. man får vara lite funktionell..
    Kanske köksskåp över sängen...
  • Linnea H

Jag bodde på 7 kvm i 11 år, (ålder 8-19), hade säng, bokhylla, byrå, skrivbord med lådor under och över, med lucka man fällde ut (heter nog sekretär, var från IKEA). Ingen stor golvyta kvar men trivdes superbra, kändes nog aldrig för litet. Så jag tror det går bra. Sänglådor under sängen kanske?

• Carro W

Barnen har idag Brekke-sängar från IKEA och till dem hör det tre stora lådor så det är ordnat

Svar på tråden Är ett sovrum på ca 2x3 m för litet?