• annaoedvin

Mild mat för magen

Vår lille pojk på snart 1,5 år blev dålig igår. Han kräktes två gånger och pendlar mellan 38-39 graders feber. Nu funderar jag bara vad jag ska ge honom för mat. Han har ju inte så mycket till aptit så det ska vara något som är näringsrikt och snällt mot magen. Några förslag? Han har hittills idag druckit sin välling, druckit ett glas nyponsoppa och ätit en kvarts thekaka.

• Svar på tråden Mild mat för magen
  • sofie27

jag hade nog uteslutit lagad mat någon dag.. om han absolut måste ha något och är hungrig så är det kokt mat som är milt för magen. Annars hade jag köpt blåbärssoppa,isglass...om han äter bröd så är det vitt bröd som är skonsammast för magen.

det bästa är att han dricker mycket....om han nu inte skulle äta något så är det inte hela världen..

magen är i olag. När min son hade kräksjuka så rekomenderades ingen mat på 2-3dagar mer än isglass och fruktsoppa...bara så att magen skulle vila...och det funkade jättebra. sedan började jag med kokt mat som ex: Kokt ris och kyckling

• annaoedvin

Ja man kanske ska varva nypon och blåbärssoppa.. Och så vitt bröd. det är iallafall saker han tycker om. Tycker att det är konstigt att han blev sjuk bara så där. Alltså feber och att han känner sig hängig är ju inte så svårt att få men just att han kräktes. Vi har knappt varit hemifrån sedan midsommar och då var vi bara iväg en sväng på dagen.. Funderar på om han kanske fått i sig något konstigt. Annars så kräks man väl inte bara så där? Eller?

Svar på tråden Mild mat för magen