• Anonym

Otrogen - berätta detaljer?

Jag var otrogen för lite mer än ett halvår sen, vilket jag också berättat för min sambo. Vi har kämpat oss vidare och det funkar ganska bra.

Min sambo har dock svårt att släppa det (förstås), och han funderar mycket på vem det var. Det var inte med någon han känner, det var en kille i en grannstad. Ibland är vi på besök i den staden, och min sambo tittar på misstänksamt på alla killar vi möter. Han undrar också en del över vad killen hette.

Jag har inte berättat något om vem det var med (förutom omständigheterna, men inga detaljer om personen), och vi funderar nu på om det skulle hjälpa honom om jag berättade vad killen hette och kanske hur han såg ut? Finns det inte något ordspråk som heter "Ge fienden ett ansikte"? Som det är nu ser han fienden överallt vilket tär väldigt mycket på honom.

Vad har ni för erfarenheter?

• Svar på tråden Otrogen - berätta detaljer?
  • LeWi

Tja om du ska berätta något så föreslår jag att du berättar hur otroligt ful killen var i eftertankens kranka blekhet. Hur hans pösmage var ivägen när ni skulle till och hur sexet var meningslöst pumpande från hans sida och enbart tigande och lidande från din.

Jag skulle i varje fall inte viljka veta några andra detaljer än det om min man varit otrogen.

I reject your reality and substitute my own.
  • Anonym

Skulle du vilja veta namnet på den din prtner varit otrogen med? Gör det mer skada än nytta, eller kan det vara bra att slippa fundera?

• Exina

Min åsikt är som så att om din partner (och du såklart) valt att kämpa vidare efter din otrohet har han all rätt i världen å få svar på sina frågor, oavsett vilka frågor han har. Du ska aldrig neka honom några detaljer kring dehär. Sen å andra sidan måste han vara beredd på svaren, det får inte bli ett ältande och tjafsande kring detta utan diskussionen/frågorna ska ske under ordnade former. Har man valt att förlåta och kämpa vidare får man inte stanna för länge på samma punkt. Naturligvis kommer varken han eller du glömma men förhoppningsvis bleknar alla frågor och funderingar med tiden! Lycka till!

• Anonym

kan man verkligen må bra av att veta detaljer? på riktigt?
    ja, klart man har 1000 frågor, men jag tror detaljer gör det mer verkligt, och att det då blir svårare, inte lättare att gå vidare...

Exina skrev 2008-06-23 12:32:28 följande:
    Min åsikt är som så att om din partner (och du såklart) valt att kämpa vidare efter din otrohet har han all rätt i världen å få svar på sina frågor, oavsett vilka frågor han har. Du ska aldrig neka honom några detaljer kring dehär.
  • Anonym

Tycker han har rätt till svar, vad han än har för frågor. Men som sagt han får vara beredd på svaren också.

• Perry the Platypus

Nej nej nej, inga detaljer!!!!! Det blir bara svårare att bearbeta det då.

(¯`°?.¸ ღ♥ Alldeles nygift!! ♥ღ¸.?°¯)
  • Exina

Alla är såklart olika, men jag mådde bättre av att varje gång jag frågade fick jag ett svar, oavsett vilken frågan var. Man måste som sagt vara beredd på svaret oxå...

• Anonym

Tack för ditt kloka svar, Exina! Jag håller med dig.

Saken är bara den att min sambo har inte direkt ställt några frågor, men de gnager honom hela tiden (inte lika ofta nu som i början dock). Igår var det jag som frågade om han ville veta, så att han skulle slippa undra. Men vi är båda osäkra om det gör det lättare eller svårare att veta, än att undra. Detaljer om själva sexet vill han inte veta, nu tänker han mest på vem killen var.

Ska till familjerådgivningen snart, kanske ska diskutera frågan där.

Tar gärna emot fler erfarenheter!

• Exina

Tror ni gör rätt i att gå på familjerådgivning. Där sker det ju under ordnade former. Du slipper dra ur honom saker och han slipper fundera över hur han ska ställa frågorna till dig. Lycka till!

• Anonym

Mitt ex va otrogen mot mej och jag tvingade ur honom varenda liten detalj. Men jag mådde knappast bättre av att veta! Hon va brunett - jag blondin. Hon va några år äldre än mej, lite längre än mej. Så vi va ju inte lika på nåt sätt, vilket fick mej att tro att jag inte dög nånstans. Fick även veta hennes namn, vilket inte heller hjälpte!

Jag förstår att det är jobbigt för din kille att åka till den staden och behöva oroa sej över ifall ni kommer träffa honom. Men om du nu berättar namn, längd, hårfärg osv - så vet han ju ändå inte vem han är. Kommer nog va ett antal killar som passar in på den beskrivningen.

Så min erfarenhet är att du inte ska berätta nåt mer, utan bara försöka bearbeta det på bästa sätt utan detaljerna.

• Sino

Jag fick veta att min sambo hade haft sex med sin arbetskompis en lördag på lunchrasten i hennes bil.
    Jag vet hur hon ser ut, vad hon heter, han sa på frågan var det skönt att det alltid är skönt när man får utlösning.

Hade inte velat veta allt sådant. Man frågar men vill eg inte ha svar.

• Anonym
    Sino skrev 2008-06-23 16:50:20 följande:
    Jag fick veta att min sambo hade haft sex med sin arbetskompis en lördag på lunchrasten i hennes bil.Jag vet hur hon ser ut, vad hon heter, han sa på frågan var det skönt att det alltid är skönt när man får utlösning.Hade inte velat veta allt sådant. Man frågar men vill eg inte ha svar.
    Men om du inte vetat vem det var utan bara "nån på jobbet", hade du inte hatat/glott misstänksamt på alla tjejer på hans jobb då? Nu är det bara en skata istället för ett helt kontor?
  • jenny99

Berätta inte.
    Lämna inte ut namn eller andra detaljer heller för detta hjälper inte han alls.
    Skulle han få se på personen så hade andra tankar kommit upp istället.Om killen är ful,undrar han varje dag hur du kunde vara med en ful kille,hur du kunde såra han för honom.
    Om det var en snygg kille så hade han fått dåligt självförtroende säkert,eller känt sig i botten och otillräcklig.
    Helt brädad.

Säg inget namn,risken finns att han försöker luska mer om tillfälle skulle ges.
    Men det är bra att ni ska på familjerådgivning,allt kommer säkert gå jätte bra.Det är starkt att kämpa för kärleken,för det är det ni två gör just nu.

• Anonym (Sårad)

Hejsan

Jag fick reda på att min sambo har vatt otrogen mot mig för 1 månads sen och jag är i 8 månaden. Det va en vän till mig vars vän hade träffat honom ute denna tjej visste vem jag va men inte att det va min sambo världen är rätt liten i vissa samanhang. Fick tag i hans telefon i dag kollade upp numer och sms jag befinner mig i chock fasen Men hur ska jag kunna gå vidare jag kan inte leva med nån som gjort detta mot mig och vårt barn kommer väl aldrig finnas nån till lit hur klarar par att reda ut sånt här?????. Jag har sj vatt otorgen 1 gång mot ett ex har aldrig levt i sån ångest och deprition som då det tog knäcken på mig nästan.
    Någon som är eller vatt i samma sitvation?

• Sino
    Anonym skrev 2008-06-23 19:18:34 följande:
    Men om du inte vetat vem det var utan bara "nån på jobbet", hade du inte hatat/glott misstänksamt på alla tjejer på hans jobb då? Nu är det bara en skata istället för ett helt kontor?
    Nä men det kan bero på att jag redan innan träffat de på hans jobb och de flesta var äldre. Men när han berättade vem det var mådde jag inte bättre för det.
  • Anonym

mitt ex var otrogen mot mig och det som gjorde mest ont när hon berättade var att han var mer välutrustad än jag och hon berättade hur han fyllde henne och det var så skönt. så inga detaljer hjälper någon så gå inte in på storlek uthållighet orgasmer du fick vad ni gjorde exak för då skadar du mer. ge honnom namnet och en påk sen kan han fixa sin heder:)

• SuperFly

Jag skulle inte kunna släppa det utan att veta alla detaljer tror jag.. Har inte varit med om det, men tror inte jag skulle kunna stanna kvar utan att få sanningen. Jag tycker att du skall säga till honom att du är beredd att svara på alla frågor han har. Han kommer inte ställa de frågor vars svar han inte kan hantera. Efter en sådan händelse tror jag att man måste vara ärlig och öppen för att kunna gå vidare. Lycka till!!

Svar på tråden Otrogen - berätta detaljer?