• BjörnesMagasin

Vilken storlek på mössa/solhatt har din 1½ - 2-åring!?!!

Som rubriken säger så skulle jag vilja veta på ett ungefär vilken storlek en 1½ - 2-åring har på mössa/solhatt?!

Det kan ju förstås variera ganska mycket, men det vore bra om du som har ett barn som hade ett huvudomfång på runt 43 cm vid åtta månader kunde tala om hur mycket huvudet har vuxit ett år senare?!!

Jag har nämligen sett en solhatt på Tradera som jag undrar om den kommer att passa nästa sommar...

Världens bästa Nora 071017!!!
  • Svar på tråden Vilken storlek på mössa/solhatt har din 1½ - 2-åring!?!!
  • WimsA

Just nu har min kille på 21 månader 49.5 cm i hattmått!

Är man Stor och Stark måste man vara Snäll.
  • Suskiv

sonen 17 månader drar 52 i solhattarna

• loveelin

50-52 beroende på märke=)

• Agronom

Ella är 17 månader och har 48-50 i hattmått (kör med Polarns mössor och hattar just nu)

• MARIA99

Mira blir 2 år i Juli & har 50 på sin keps från H&M .. storasyrran på snart 5 år har 51 på sin! så det e ju jätteindividuellt.
    Äldsta tjejen som hade störst hunvud hade 52 i den åldern minst

• kron

20 månader och 45,5 i omkrets (litet huvud enl bvc-kurvan)

• BjörnesMagasin
    Tack för alla svar!!

Det verkar som att storlek 46/48 kommer att vara för litet nästa sommar om man ska gå efter era svar, som jag misstänkte...

Men jag skulle fortfarande bli glad om det finns någon som har en dotter (helst, antar att killar ofta kan ha lite större huvud) som hade ett huvudomfång på runt 43 vid åtta månader, precis som Nora, och som kan tala om hur stor skillnaden är ett år senare!?!!

Det är klart att inte alla växer lite snabbt heller, men det känns som att man skulle ha lite mera att gå på då...
    Världens bästa Nora 071017!!!
Svar på tråden Vilken storlek på mössa/solhatt har din 1½ - 2-åring!?!!