• Anonym (?:ande tös)

Hur länge är ett långt samlag?

Man snackar ju om 5 minuter hit och dit...
    Men sen finns det dom som snackar om flera timmar.
    Själv får jag skavsår vid blotta tanken av att hålla på i flera timmar.

Men vad är snittet hos er? =)

• Svar på tråden Hur länge är ett långt samlag?
  • Anonym

allting över 15 min tycker jag e länge.
    max en timme sen e man ju slutkörd

• Anonym

jag tror att då folk pratar flera timmar så pratar dom inkl. förspel.. sen kanske sex.. sen lite myspys i ett tag och sen börjar dom kanske om igen..

tror inte dom menar vanligt samlag bara i flera timmar. Jag skulle då dö då

• Anonym (2)

15-20 min är väl ganska långt... lite förspel och sedan 2-3 ställningar och lite hångel under tiden. En timme, vem orkar det??

• Anonym (Mmm)

Alltså....vi ligger kanske inte och kör fram och tillbaka i flera timmar utan när man pratar sex i flera timmar så inkluderar väl det en del kyssar, smek, pauser från "juckandet" och så vidare?? I allafall för oss

När han väl är inne i mig och vi båda känner att det börjar bli dags för avslut så kan det handla om allt från 2 min till kanske 15-20 min, jag vet inte så noga, det är sällan vi klockar våra samlag

• Anonym (hihi)

Beror på hur intensivt man jobbar, det kan bli jättekort eller lagom långt, 30-60 minuter kanske, men gillar mest när han kommer hyfsat fort och njuter, och inte ska kämpa emot...

• Anonym (Smek)

Själva samlaget varar inte i timmar...inte hos oss iaf. Det hade jag inte velat heller...snacka om att få ont!
    Däremot kan kyssar, smek och annat gull-gull hålla på i timmar.

Vårt rekord i sängen ligger på 21 timmar. Ska kanske också nämna att det var första gången vi hamnade i säng tillsammans... Men enbart samlag? nej, då hade jag vart hudflängd fortfarande nu 15 år senare...

• SCSI

Hm... jag måste börja klocka! =)
    Men vanligtvis somnar jag nog en timme senare än jag hade tänkt när jag gick och la mig, så 45-60min antar jag.

• Oliner

Varför är Smilla på semester, att säga att 1h20 min är långt skulle sitta så fint här

• Don38

Om man ger massage och hånglar kan det bli några timmar :)

• Storstadsfarsan

Jag är (ibland tyvärr) oftast inte den som är klar på 10-20 min. Visst är det bättre än inget men jag kommer oftast efter 30-60 min och oftast efter tjejen.

Hoppas svaret hjälpte.

• junibarn76

Frågan är vad som räknas in i ett samlag?
    Räknas oralsex in i det eller är det förspel?

Det är ju rätt larvigt om bara penetreringen ska räknas för då innebär det att lesbiska inte har samlag alls...

Jag skulle säga att om man räknar in oralsex (vi inleder oftast med det) så tar det kanske 45 min. Skulle man bara räkna penetrerng så kan det röra sig om allt mellan 5-15 minuter. Håller han på längre än så börjar jag tycka att det inte är så skönt längre...

Mamma till världens vackraste Elvira 12/10-07
Svar på tråden Hur länge är ett långt samlag?