• Koocachoo

Nästäppa - vilken nässpray????

Har varit nästäppt i en veckas tid. Trodde att det var pga förkylning men det har jag förstått att det inte är. Har använt nasoferm eftersom jag hade den hemma o den har funkat. Nu är den slut o jag köpte renässans plus eftersom man kan använda den utan att man blir beroende. Nu är det så att den hjälper inte ett skvatt!! Kommer inte fram på telefonen till VC då all telefontid är uppbokad utan fått en tid på telefon imorgon bitte. Men jag behöver köpa någon idag eftersom jag vet att jag kommer bli lika täppt i kväll eller i natt.

Vilken nässpray har ni andra använt?? Vet inte om den jag haft är bäst o ska köpa den igen eller vad??

Snälla hjälp!!!

• Svar på tråden Nästäppa - vilken nässpray????
  • Jesster

Jag varvar Nasin och Rhinocort Aqua och har fått göra hela graviditeten.

♥ v.37 ♥
  • Strangely

jag har oxå Nasin och renässans plus. Varvar lite. Och har fått göra det hela graviditeten. (är i v.26)

• höst2008

Här missbrukas det Nezeril, tyvärr. Men jag tar det bara till natten för annars är det omöjligt att sova.

• Dollars matte

Nu har du kanske hunnit iväg till apoteket redan...
    Jag har på min bm:s inrådan använt Rhinocort (allerginässpray) de senaste veckorna och det är såååå skönt att slippa nästäppan!    Men det kan ta ett par dagar innan den får full effekt så de första dagarna får man bita ihop och stå ut.

alien beräknas anlända 24 november
  • Koocachoo

Var tvungen att kila iväg till apoteket så jag fick någonting. Kände enna panik av att veta att man inte har något hemma o så blir jag kanske helt bomtät i näsan i kväll eller natt.

Kan säga att jag fick nästan inte köpa nässpray av henne jag frågade om hjälp!! Inte klokt! Hon sa till mig att man får bara använda nässpray i 10 dagar...vilket jag bara har gjort i typ 7. Sen sa hon till mig att jag skulle ringa o få rådgivning om vad jag skulle ha eller hur jag skulle göra. Jo, svarade jag...VC ringer upp mig i morgon för dom kunde inte idag. Men jag måste ha något hemma ifall att tills imorgon!! Det var då en som skulle behöva gå på charmkurs!! Irriterad blev jag kan jag säga!! Tror det var nasin jag köpte...om jag inte minns helt galet!

• Jesster
    Koocachoo: Det är så löjligt! Nässpray är ju liksom inte ens farligt för bebisen, det är ju bara det att man riskerar att själv bli lite beroende av ständigt täppt näsa och ingenting som Apotekspersonalen behöver lägga sig i!

Jag skulle hämta ut antibiotika häromdagen mot min UVI, min tredje kur, och hon bakom disken började dividera med mig och hade utfrågning om allt möjligt rörande detta. Jag tror nog min MVC-läkare har full koll på läget och vet vad han pysslar med - Ge mig bara mitt recept!!
    ♥ v.37 ♥
  • Koocachoo

Ja, jag blev irriterad på henne för vill hon inte sälja produkter? Om jag vill ha hjälp av henne för att köpa näsdroppar så ska jag väl få göra det. Inte få världens utfrågningar och upplägg om vad man ska göra och inte göra. Dröjer nog innan jag går in på det apoteket igen (var närmast då dom andra 2 redan hade stängt).

• salvavinnie

Jag använder också nässpray varje kväll och jag är bara i v 9... Men jag får panik när jag inte kan andas så jag bryr mig inte ett skvatt om det där med 10 dagar. Jag använde nässpray under nästan hela min förra graviditet och tre-fyra dagar efter förlossningen så var täppan helt bort och jag kunde lägga av helt utan problem... Så det där med beroende är kanske lite överdrivet... Försöker dock varva nezeril grön för barn och blå för vuxna för att det inte ska bli för starkt, men mot slutet förra gången använde jag bara otrivin mentol och den är ju så stark att det är lite knarkvarning på den...

• Nintendo

Jag använder Nasoferm för barn, den är lite mildare men hjälper tillräckligt. Använder den oftast bara på natten då det är som jobbigast att inte kunna andas ordentligt. Har testat Renässans plus men den hjälper tyvärr inte ett dugg.

Svar på tråden Nästäppa - vilken nässpray????