• alexana

hur ofta känner ni er bebis (runt v 25)

Jag är i vecka 25. ofta rör sig bebisen med buffar och sparkar i en kvart på morgonen, kanske något lite på lunchen och sedan en kvart på kvällen. Ibland känns det knappt något alls på en dag, kanske bara två buffar. Hur har ni det? Hur brukar det vara?

• Svar på tråden hur ofta känner ni er bebis (runt v 25)
  • Felicia34

Ff a rör den sig på kvällen, sen lite på morgonen. När jag är på jobbet så rör den sig säkert oxå, men då är jag inte uppmärksam, kan känna lite långt ner i magen ibland när på jobbet. IDag har jag varit hemma mest hela dagen och legat ner och då känt rörelser många ggr under dagen. SÅledes - för min del känns hon/han ofta om jag ligger ner, annars svårare att känna. Läste ngnstans att man ska känna bebben varje dag fr o m v 26, men inte hur mkt man ska känna den. Hur mår du f ö?

• Moa38

Mest hela tiden tycker jag. Det är en livlig krabat därinne. Men mest på kvällen och när jag sitter still

• Divan89

Jag är i v.22 jag känner sparkar varje dag,flera gånger om dagen

• Lillasyrran76

Några omgångar om dagen, har inte räknat så noga. Men han verkar vara mest aktiv dagtid till skillnad från min förra. Eller är det så att jag sover så gott att jag inte märker på natten...?

• Jäntan87

är i vecka 25 jag också och jag känner sparkar lite olika på dygnet varje dag. men det är iaf varje kväll vid 22 tiden. men annars är det lite olika

• Puma87

jag är i vecka 26 (25+3) och jag känner min lilla pärla ett fler tal gånger om dagen men så länge man känner den så ska det ju inte vara någon fara

• LillaAnna72

Jag är i v 25+5 och har känt bebisen varje dag, mest hela tiden i snart 2 veckor.... det är bara korta stunder det inte känns nåt alls!

• wihoo

Ja, så är det för mig med, mestadels så rör det sig, knådas o buffas, är i v. 27. Men då och då sover bebis också, o vilar sig lite, men annars är det full rulle jämt! :)

• MliMiM

Jag är i vecka 28 nu och jag känner rörelse varje dag =) Jag känner även bebben om jag ligger ner och rör vid magen, har inte listat ut än va de är för kroppsdel, men troligen en fot.
    Bebben brukar röra sig hela dagarna, både då jag jobbar och far runt som en tok och även hemma när jag sätter mig ner och tar det lugnt.

• mmmaria86

Jag känner av den mest hela tiden tycker jag. Särskilt när jag ska sova eller är stilla.
    Ibland känns det nästan lite läskigt, när det blir sånna sparkar så man nästan hoppar till:)

Svar på tråden hur ofta känner ni er bebis (runt v 25)