Vi som är gravida efter konisering.
Jag gjorde en konisering i jan då jag hade starka cellförändringar som upptäcktes i dec. Är nu gravid i v. 9 och skulle vilje veta hur ni andra ser på er grav, extra kontroller framöver mm.
Jag gjorde en konisering i jan då jag hade starka cellförändringar som upptäcktes i dec. Är nu gravid i v. 9 och skulle vilje veta hur ni andra ser på er grav, extra kontroller framöver mm.
Hejsan! Har också haft cellförändringar, fick opereras en gång till efter för att det läkte ihop fel.
Detta är nog ca 2 år sedan och har efter det varit fri från eländet.
Har inte varit på ngn inskrivning än så jag har inte kunnat prata med dem om det.
I vintras när jag tog mitt cellprov så frågade jag om det kunde
bli svårare att bli gravid pga av detta, kunde va lite
svårare visst så nu e man ju extra glad att det gick.
Har du fått ngn inforation?
Har gjort en konisering och blivit sövd 2003 och blivit gravid 2 gånger efter det, fast de sa att det kunde bli svårare, javisst, men har inte upptäckt några problem iallafall.. :)
Mitt hade utvecklats till cancer men dom fick bort allt genom konisering. Har knappt 2 cm kvar. 2 av mina barn har jag fått efter koniseringen och dom är prematur. Dottern föddes i vecka 36+2 och sonen 32+2. Detta pga koniseringen. Hade lika lätt att bli gravid som innan.
Inga problem med att föda som vanligt?
Mina var så små när dom kom så det var inga problem!
Inga problem här efter konisering, BM sa också att det INTE är svårare att bli gravid efter en konisering.
Jag hade heller inga problem vid förlossningarna, äldsta var 55 lång och 4.2 tung, och yngsta 52 lång och 3.6 tung. Nemas problemas. :)
Delade meningar mellan BM och läkare, tur att det går iallafall.
Jag har med op med konorisering pga svåra på gränsen till canser. jag har fått 2 barn efter det utan några som helst koplikationer.Blev gravid bara 3 månader efter det. Tyvärr mf då sen igen 5 månader efter in op. Jag tog nytt cellprov i v 14 sen 12 veckor efter mitt barn föddes.
Nu har allt varit bar sen dess.
Jag op i mars 04.
Linda med fem har du fått tillbaka cellförändringarna nån gång efter din op?
Sory ..skriver lite fort. Ungarna är INTE nöjda här
Laserkoniserades 2005 för cellförändringar, alla efterkontroller har vart ok efteråt. Enligt min gyn.läkare skulle operationen inte påverka ev framtida graviditetsförsök varken positivt eller negativt. Blev gravid efter 1,5 månad efter jag slutat med p-piller
Till mig sa dom att det inte är svårare att bli gravid men däremot kan det bli så att man inte går hela tiden ut. Just pga att tappen är kortare och har svårare att hålla emot bebisen. Läkaren som gjorde min op sa innan op att vid kommande grav kommer jag förmodligen få gå på fler kontroller.
Ska på inskrivning på fredag och då kommer jag även ta detta med min BM.
Kul att höra hur det gått för er andra.