• h81

hjälp!! ...angående färga textil i tvättmaskinen!!

slängde in en laddning som ska färgas förut o NU slog de mig att man skulle kanske haft i tvättmedel o sköljmedel som vanligt med???????? gah!!! vad händer nu??? någon som är bra på detta????

hjälp....

• Svar på tråden hjälp!! ...angående färga textil i tvättmaskinen!!
  • isisisis

Nä! Du ska INTE ha tvättmedel och sköljmedel

Bara färg,salt och efterfixering.

• Miss Skellington

Det har aldrig jag haft. Bara färg och salt. Vad står det i beskrivningen?

• h81

*pustar ut*
    TACK!!! ..är nämligen sofföverdragen jag färgar så det får ju inte gärna gå fel

..det står inget i beskrivningen... bara att NÄR dom har tvättats/färgats så ska man köra en kulörtvätt utan tvättmedel.... det var därför det slog mig nu att då kanske man skulle ha i det första gången!! ..men det låter bra det ni säger.. då har jag nog gjort rätt... hoppas dom blir sådär gråa o fina som var tanken nu bara

tack för snabba svar!!!

• norgesessan

kan ju tipsa om att köra maskinen en till gång eller två efter du har tvättat överdraget...färgade tyg gult, och jag fick köra tvättmaskinen två ggr efter tygtvätten..släng i nåt vitt (handduk eller nåt som kan färgas) så ser du när den är ren..

Emil 03 och Jonathan 05
  • h81
    norgesessan skrev 2008-06-23 18:21:06 följande:
    kan ju tipsa om att köra maskinen en till gång eller två efter du har tvättat överdraget...färgade tyg gult, och jag fick köra tvättmaskinen två ggr efter tygtvätten..släng i nåt vitt (handduk eller nåt som kan färgas) så ser du när den är ren..
    ja, jag tänkte köra en tvätt mörk tvätt (färgar svart) o en tvätt handdukar efter det... borde räcka men sen kan man ju slänga in något man inte är så rädd om efter det med.. kanske inte barnas finaste kläder eller så iallefall ska färga två maskiner till först bara!!
  • Queen70

Däremot ska man ju tvätta det som ska färgas INNAN man kör färgningen, annars kan det lätt bli flammigt.

• h81
    Queen70 skrev 2008-06-23 20:03:56 följande:
    Däremot ska man ju tvätta det som ska färgas INNAN man kör färgningen, annars kan det lätt bli flammigt.
    DET har jag gjort
Svar på tråden hjälp!! ...angående färga textil i tvättmaskinen!!