• Solisrosis

jättedum och pinsam fråga men ..

jag råkade äta en rå fiskpinne.
    blecv bjuden på fiskpinnar, och när jag åt den första märkte jag att de inte var klara inuti..
    detta var väl inte skdaligt på ngt vis?
    vet inte vad det är för fisk.. o med tanke på att den var "rå"?
    är bara i början av v 6.

wsorry för en kanske dum fråga.

• Svar på tråden jättedum och pinsam fråga men ..
  • Anjis87

Men är fisken inuti fiskpinnar verkligen rå?

• Isabolla

Hehe Ingen som helst fara nu kan enligt all kost rådgivining ska de ju inte alls vara farligt att äta fisk (i måttliga mängder förståss.)
    Men hursom helst en liten rå fiskpinne gör ingen skada för dig eller ditt barn. lycka till med allt.

• La Lola

Fisken i fiskpinnar kommer från rena hav o dessutom så har den ju legat fryst.

slappna av.

//Var dig själv, det finns redan så många andra.
  • SunnyBunny

Tror inte att det är så farligt, bara lite äckligt;)

• Stompen

Jag undrar om den verkligen är så? Jag tror inte det... men det är nog ändå inte nån fara...=)

• Solisrosis

hej..
    tack för era svar.. haha, jag inser ju att frågan är knasig.
    men efter 2 mf så nojjar jag över ALLT. Vi har försökt 13 månader efter vårt senaste ma.. så nu vill jag verkligen att det ska gå hela vägen.

men även om det skulle vara farligt så är det väl inte jag som försörjer den lilla såhär tidigt ändå?

• Solisrosis

menar du rå? hmm.. det har jag för mig.. men är in 100. den kanske inte alls e det.

Stompen skrev 2008-06-23 18:28:41 följande:
    Jag undrar om den verkligen är så? Jag tror inte det... men det är nog ändå inte nån fara...=)
  • La Lola

Man får ju käka sushi (sashimi)....så en halvrå fiskpinne bör inte utgöra nån fara alls.....

//Var dig själv, det finns redan så många andra.
  • Ellpi

När jag var i v 6 åt jag "förbjuden" mat som parmaskinka, brieost, kallröktlax som jag inte visste ursprunget på då jag var bortbjuden. Man är väl inte sammankopplad med fostret så tidigt i graviditeten har jag fått för mig. Hursomhelst så tror jag absolut inte det är någon fara med fiskpinnen!

Svar på tråden jättedum och pinsam fråga men ..