• lillsnurpan

vilken anser du vara den bästa flytvästen?

Vilken flytväst har du och är du nöjd med den?? Har haft en helly hansen navi scan som vi var så missnöjda med, vände inte tjejen i vattnet, då vi provade den, då vi var med!! Så nu är vi på jakt efter två flytvästar till en som väger 12 kg och en som väger 14 kg. Ge oss gärna förslag på vilka som är bra. Testfakta gjorde ju nyligen ett test men det var mest för 5-15 kg flytvästar. Tacksam för alla svar.

• Svar på tråden vilken anser du vara den bästa flytvästen?
  • JoiPoi

Om du har kvar helly hansen västen så kan man nog reklamera dem! Har en god vänn som jobbar på helly... Då barn idagsläget har så bra absorberande blöja på sig så klarar inte helly västen av att vända barnet,därmed har de kallat tillbaka västar som ej är äldre än 3 år!

• lillsnurpan

Jag har lämnat tillbaka min flytväst, då jag provade om flytvästen kunde vända henne hade hon ingen blöja på sig, skrämmande nog. Vad rekommenderar din kompis för flytväst istället, helly hansen har ju en annan flytväst 5-15 kg som fick bäst i test, men finns den i större storlek??
    Flera svar tack!!

• Sencha

Det var ett stort test som var med i Sydsvenskan för ett tag sedan. Det är tydligen en gigantisk skillnad på flytvästarna. Jag tror att Helly Hansen både hade med en som fick jättebra kritik och en som fick usel.

Son född 2004; BF 11 juli
  • JoiPoi

Oj då! Läskigt! Men de fick ju som sagt bäst i test, de har ändrat västarna sen de hade den som inte kunde vända barnet.... Jag ska köpa en helly hansen, men vet dock ej om de finns i större!

• Gurkburken

Jag hade köpt Helly Hansen Kid Safe (Bäst i test) eller Baltic Bambi SuperSoft (2:a i testet).
    Era barn är väger ju mindre än 15 kg så det är ju en väst i viktklassen upp till 15 kg ni skall ha (de som fanns upp till 20 kg känns för dåliga förutom möjligtvis Crewsaver Euro 100).

• Gurkburken
    lillsnurpan skrev 2008-06-23 19:50:48 följande:
    Jag har lämnat tillbaka min flytväst, då jag provade om flytvästen kunde vända henne hade hon ingen blöja på sig, skrämmande nog. Vad rekommenderar din kompis för flytväst istället, helly hansen har ju en annan flytväst 5-15 kg som fick bäst i test, men finns den i större storlek??Flera svar tack!!
    Varför vill du ha större västar när dina barn väger mindre än 15 kg?
    Både Helly Hansen och Baltic har västar från 15 kg och uppåt men de blir ju för stora.
    Vi har Baltic 15-30 kg till våra äldsta barn men till minstingen som väger 13 kg så skulle jag helt klart köpa Helly Hansen Kid Safe eller Baltic Bambi SuperSoft.
  • Miss Lau

Vi har Baltic till alla tre barnen och de vänder bra, har också testat. Finns olika modeller men min 2,5 åring som väger ca 13 kg har den här:
    www.baltic.se/product.asp&lang=se

• humma

Vi har Helly Hansen Kid Safe 10-25 kg till vår 14 kilos tvååring.
    Den funkar bra, kan det vara något?

• myskatt

Dottern har Baltic Bambi Super Soft och väger 13 kg. Det får hon ha tills hon väger prick 15 kg, känns som om en 10-20 (25) blir lite stort.

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
Svar på tråden vilken anser du vara den bästa flytvästen?