Nån som fått en bukplastik på magen bekostat av landstinget?
Va hos doktorn och fick remiss, hoppas dom hjälper mig
Va hos doktorn och fick remiss, hoppas dom hjälper mig
min vännina fick det..eller ja ska få det hon ska göra i slutet av sommaren
Vad är kriterierna för att få det?
Hur mkt måste det hänga?
hon har ju varit väldigt överviktig och sen gått ner bra mkt så nu väger hon strax över 120 tror jag.. så det hänger bra mkt på henne redan nu.. Men hon har fått en beviljad gastric bypass nu och då ingår det bukplastik vad jag förstog det som.. så det kanske bara är då man kan få det beviljat... Har du pratat med din vårdcentral om det?
Nej... har inte kollat än med vårdcentralen. Är gravid nu med nr2 men vill gärna göra en bukplastik längre fram. Hade tänkt betala själv, men det kanske kan vara värt att prova att få det bekostat av landstinget. Min normalvikt är 88 kg men magen hänger en del...
Här finns kriteran för plastik operation.
www.orebroll.se/uso/page____22451.aspx
fast där måste jag försvara mig för att hon ska få bukplastik efteråt.. du har inte tänkt på att det kan vara olika i vilket landsting du tillhör/gör op. hon tillhör uppsala men ska göra i sthlm .. Och jo hon ska göra gastric och sen bukplastik.. Så ja jag är ledsen om inte du fick det men hon fick det beviljat och allt kommer batalas av landstinget.. Hon har funnits i dferas system väldigt länge hon har stått i kö i flera år i väntan på att få de beviljat.. så det är inget hon kom på över en natt och sen fick hon en tid på en gång.. Hon har fått många mat och dietprogram och hon har ätit massa mediciner.. så säg inte att det är skitsnack för då blir jag sur.. Det är inte skitsnack det är så det är för henne...
finns en tråd om plastikkirurgi, har för mig att där är några buksiar som fått det via landstinget.. Själv har jag betalat för min.
och då kan jag säga igen, jag som skrev ovanför.. Att hon uppfyller alla kriterier ( som står på hemsidan) med god marginal INNAN sin operation.. så jo det är visst möjligt, snarare du som ska kolla upp fakta innan du uttalar dig om alla i hela sverige och deras operationer.. tack för mig
Alla garstc by pass opade för inte ett häng på överskott hud som motsvar amisnt 7cm där kan jag utala mig om detta så de är du som har fel tar red på fakat du innan du ger dig i en diskution du inget vet något om!!
om allt annat kan skilja sig från landsting till landsting varför skulle det inte kunna skilja sig där då?? Bara en enkel fråga? Eller är bukplastik nån gemensam sektor som ser precis likadan ut överallt? Ett eget litet föbund?
ja nej det var jag som uttryckte mig lite klumpigt opch ber om ursäkt för det men har senare klart och tydligt förklarat vad jag menade med det inlägget, det var snarare ett inlägg om att det är möjligt att få det beviljat och betalat..