• Koocachoo

V. 18 - Känner mig inte ens gravid

Är det fler än jag som inte känner sig gravida? Jag känner ju ibland att det rör sig i magen, men ändå. Har inte direkt någon mage o har inte gått upp något i vikt. Det kanske är så att det mer blir konkret efter ha varit på UL senare i veckan. Har för mig att det var så sist...då fattade man att det var verkligt...

• Svar på tråden V. 18 - Känner mig inte ens gravid
  • hannamiller

när jag väntade Oscar  så syndes det inte fören i ca vecka 25.. lite.. Hade då moderkakan i fram o han var mer åt rygen.. så kände  mig inte alls gravid.. 

Den här gången så är jag nu snart i vecka 20. har inte känt så mycke än.. bara några få gånger. Har en lite lite störe mage just nu..
    Så det är så olika..
    lycka till..

• lerumbebis2008

Jag är nu i v18+5 och jag känner mig inte heller jättegravid. Magen har börjat växa lite grann vilket innebär att jag inte kan ha alla byxor men "thats it". Känner bebisrörelser (som fjärilar) ibland och är lite "öm" i livmodern men jättegravid känner jag mig inte alls. Känner mig mest plumsig faktiskt.

Har dock varit på UL redan och då blev det naturligtvis lite mer verkligt. Väntar med spänning på att magen ska växa och bebisen sparka :)

• I sa

Jag är  i v 18+3 och känner som små "Pickar". Men har inte direkt någon mage. Men kan väl vara bra att magen inte blir som en balong direkt. Blir nog tungt sen ändå=)))

• majsan79

Känner heller ingenting förutom att magen blivit större och mina vanliga byxor bytts ut mot mammabyxor. Har inte känt foster rörelser heller.
    Väntar på att få gå på mitt rutin UL 9/7, så man vet att allt är bra med knodden där inne och kan börja koppla av och njuta ordentligt istället.

Som någon annan skrev så är alla människor olika och vi upplever säkert graviditeten på olika sätt...

• Gravid 75

Samma sak här, känner mig inte speciellt gravid ännu. Är i v 20 (19+6) o har inte gått upp mer än 3,5 kg (vilket iofs är tacksamt...) Är dessutom överviktig sedan tidigare. Jag kan känna magen när jag ligger ner men det syns inget i övrigt. Tycker att det är ganska så tråkigt, samtidigt som jag är nöjd över att inte ha en jättestor mage redan. Lite kluvna känslor.
    Var på ul förra veckan o fick se bebisen o då blev det verkligt på ett helt annat sätt! Helt otroligt!

• spaceylisie

Gud så skönt att det inte bara är jag som är så ruggigt "ogravid"! Jag har inte gått upp i vikt, har exakt samma kläder och inte en käft tror att jag är gravid. Känner dock flickan av och till så jag VET att hon är där! Jeans har jag fått försaka, iofs, men det är inte för att de är för små, snarare för att de KÄNNS mer än tidigare mot livmodern! Ska på nytt ultraljud imorgon vilket är både skrämmande och scary. Någon mer som drömde/drömmer mycket om och kring det?

Svar på tråden V. 18 - Känner mig inte ens gravid