Vad för olja när man gör klyftpotatis osv?
Vad använder ni för olja när ni gör klyftpotatis osv?
Som inte är så fasligt dyr också..
Vad använder ni för olja när ni gör klyftpotatis osv?
Som inte är så fasligt dyr också..
Jag använder vanlig matolja
vanlig rapsolja funkar utmärkt
Kör med rapsolja...
Jag använder ingen olja alls! Jag har bakplåtspapper bara. Så mina klyftpotatisar är supernyttiga.
milda curliness, olivolja eller matolja... vilken "skit" som helst egentligen
Okej. Jag har "Zeta Matolja" och tycker den smakar härsket. Dock är den inte härsken utan nyköpt. Köpt den 2 ggr men den ska tydligen smaka så.
Vi använder kallpressad oja. Säkert inte det billigaste, men känns bäst, och man vänjer sig vid smaken.
Olivolja! Brukar dessutom klyfta ner några morötter i potatisklyftorna och morötter behöver lite fett för att kroppen ska suga åt sig alla fina näringsämnen som finns i dom
Sen häller jag allt klyftat i en plastpåse, tillsätter 2 msk olja, salt, pressad vitlök, oregano, svartpeppar. SKAKA OM PÅSEN! Låt gärna stå och dra en stund så grönsakerna marineras lite. Häll upp på plåt och in i ugnen.
Jag brukar även slänga med lite sötpotatis, paprika, fänkål osv. GOTTI GOTTI!
Olivolja, alltid. Den absolut bästa olja enligt mig. Brukar hälla olivolja, balsamvinäger och kryddor i en bunke ihop med potatisen och grönsaker och röra runt innan de läggs på en plåt i ugnen.
Jag tycker man ska använda den oljan man har hemma. Vi har nästan alltid kallpressad olivolja, men allt funkar
Vi använder kallpressat både till stekning, firtering osv, och det fungerar utmärkt
I morgon ska jag köpa hem rapsolja och se om den fungerar bättre och inte smakar äckelpäckel. Annars får jag väl ge bort den också