• Anonym (sexhelg)

Svullen och röd kring ollon och förhud efter en riktigt intensiv sexhelg!

Min pojkvän har blivit riktigt röd och svullen kring förhud och ollon. Irritationen känns också som att den kliar ibland. Vi har haft en härligt sexig midsommarhelg - och såå kom detta som ett brev på posten.

Vad kan det vara???

Om det rör sig om svampinfektion, kan en sådan blossa upp såhär snabbt? Borde inte då också jag känna något (eftersom jag lätt får svampinfektioner)?

• Svar på tråden Svullen och röd kring ollon och förhud efter en riktigt intensiv sexhelg!
  • Teskedsmamman

Mjo, nog låter det som svamp alltid....

får du lätt svampinfektioner? Då skulle jag säga att din pojkvän har återsmittat dig med svamp och nu under den intensiva helgen så har de svampbakterier han har, även infekterat honom med en svampinfektion.

Köp pevaryl och be honom tvätta och smörja morgon och kväll i en vecka. Ta för vana att behandla honom likadant om du får svamp igen.
    Jag skulle tro att du får längre mellan svamptillfällena om ni gör så här.

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Anonym

kan va klamydia el så är de bara att de har slitit lite på ollonen o förhuden efter allt sex...ganska vanligt o är de de borde de gå över inom ett,två dygn

• Anonym (Dr Bombay)

Är det röda i form av små fläckar eller är det en jämn rodnad? Det låter som en svampinfektion och den uppstår ibland hos känsliga när PH-värdet förändras i fittan till följd av sperman. Kvinnan behöver inte märka av besvären alls. Kan också, som tidigare sagts, vara slitage til följd av friktion. Inget att oroa sig över. Svampen kan botas med salva och i värsta fall finns ett piller man tar. Det är nödvändigt att båda parterna medicinierar.

• Anonym (L)

Är det bara svullet el är han lite sprucken oxå? Min sambo har haft samma problem. Han har nu köpt Decubal på apoteket. En riktigt fet kräm som funkar super.

• Liveit1971

Om kvinnan har "stubb" på könshåret och det har halkats omkring lite med kuken så kan det ju ha rivit rätt bra. Tänk bara vad skäggstubb kan raspa!

Svar på tråden Svullen och röd kring ollon och förhud efter en riktigt intensiv sexhelg!