• Anonym (Torr?)

Vad händer?? Det bränner å svider!!

Nu e det så här.. Jag har jätte ont(Svider,Kliar&Bränner) mellan benen å har haft detta i ca en vecka nu.. Jag är hel rakad där nere så jag trodde först att det va för att jag hade bytt raklödder men det va inte det.. Då trodde jag att jag hade fått svamp Jag har kollat mig med en spegel för att se om jag såg något men det enda jag såg va lite sprickor så då antog jag att jag bara va torr, men det verkar inte hjälpa att smörja mig med Intim fuktgel från apoteket.. Det gör så ont att jag inte vill gå på toaletten å sen vaknar jag så fort jag ska vända mig i sängen...
    Jag vet inte vad detta kan vara?? Är jag den enda med detta?? Vad kan man gör åt det?? Varför blir det så här??

• Svar på tråden Vad händer?? Det bränner å svider!!
  • Anonym

Köp lactal och använd i 1 vecka. Jag brukar få så när jag rakar mig. ph-värdet blir ant. för högt när du rakar dig elelr så har du blivit känslig mot tvål etcc. Testa lactal och använd BARA vatten när du tvättar/rakar dig!

• Alexandra84

Men svamp syns ju inte... inte på mig alla fall...
    Tycker att det låter som att det är just vad du har.
    Köp receptfri behandling för svamp och prova alla fall.... funkar det inte så kontakta din gyn mottagning.

Lycka till.

~*~ Lycklig mamma till två ~*~
  • Anonym (Torr?)

Lactal e det den dära ¨tvålen¨ som är till för underlivet??

Men jag har haft svamp innan å då känndes det inte så här..

• Anonym

Svider det inne i underlivet? Du kan ha exsem oxå så hade jag det. Eller kommer det efter du rakat dig? Finns salvor för sånt kolla på apoteket.

• Anonym

Laktasyd heter tvålen Lactal är väl för att återställa phvärdet i underlivet?

• Anonym (Torr?)

Det svider både ute å inne..  Det bara dök upp helt plötsligt har rakat mig en längre tid..

• Anonym

Då kanske du har fått nån typ exsem det finns salva för det som lindrar det verkar inte som det är för du rakat dig utan nån infektion eller exsem, minns inte vad salvan heter men fråga på apoteket dom kan svara på detta. Inget ovanligt

• Anonym (Torr?)

Okey då vet jag att jag ska köpa Lactal men är den jätte dyr?? Är nämligen ensamstående å med asa kass föreldrapenning.. Å sen dessutom så prioterar jag aldrig saker till mig utan det lilla jag har får gå till mat å barnen

• Anonym (Torr?)

Å sen får jag nog kanske köpa den dära salvan mot exem...

Tack allihopa för hjälpen..

Kramar

• Anonym

Jag tror inte den är så dyr men jag förstår det är så när man har barn man lägger inget på sig själv men detta kan du inte gå med jobbigt å när det blir varmt oxå. Ring apoteket å hör 0771450450 men jag tror ca 60-65 max. Hoppas det löser sig för dig lycka till

• Anonym

Ja salvan mot exsem kostar nog däromkring oxå unna dig det för du har nog inget val vännen

• LeWi

Sådär får jag ibland, inga svampsymtom (klåda flytningar) men det svider och bränner och jag får sprickor.
    Lactal kan hjälpa men om du redan har fått sprickor och småsår så kommer lactalen förmodligen svida som in i...
    Jag har smörjt med olivolja några gånger och det har hjälpt sådär.
    Tror det är pHbalansen som hamnat lite snett eftersom lactal ofta funkar (även fast jag bara står ut ett par minuter innan jag måste skölja rent det för det svider så...)

Ibland suger det att vara kvinna

I reject your reality and substitute my own.
  • Anonym (Torr?)

Faaan va jag avskyr att ha små ont.. Ojoj Lactalen kommer nog att göra sviiin ont iom att fuktgelen svider ganska J*** mycke

Jag håller definitivt me att det ibland suger att vara kvinna!!
    Vi har ju fått allt jobbigt.. En man skulle nog inte klara sig i en kvinnas kropp under en längre tid om man har det jobbigt men livet å underlivet!

• Anonym (Torr?)

Det kanske kan vara ett alternativ

• Anonym

prova det brukar hjälpa och ofta har man sånt hemma.

• Jennass

Jag skulle kört på lactal, och för att vara på den säkra sidan, när jag hade mens OM jag använde tamponger hade jag använt mig av tampongen ELLEN som finns på apoteket som hjälper till att hålla PH-balansen i styr.

Å andra sidan så fick jag som dig förut för några år sen... det visade sig efter 2 månaders sveda att jag inte tål hormonerna som finns i p-piller och mini-piller, hade ätit det i säkert 2 år, och sen huxflux från ingenstans kunde jag inte fortsätta att äta dem..

Vi ska få en liten pojke
  • Anonym

Tidigare såldes en tvål på apoteket som hette typ intim olja eller ngt sådant. Ist för vanlig två så var det tvättolja för underlivet. Man kunde tvätta med den eller smörja in den bara.

Den funkade jättebra för mig när jag hde problem med spricker i underlivet. Den var inte dyr och superdryg!

• Anonym

Har ofta detta problemet med sprickor i underlivet plus att jag har väldigt känslig hud över lag. Men min gyn sa åt mig att absolut inte raka mig, inte använda tvål med parfym(eller Lactacyd eller någon annan TVÅL över huvudtaget), utan bara använda ovivolja när man tvättar underlivet. Intimtvål kan man ha på "utsidan" av de yttre blygdläpparna. Jag hade sådana sprickor som inte ville försvinna av sig själv, så jag fick utskrivet Pevison av gyn. Den hjälper till att läka såren. Funkar jättebra! Lycka till!

Svar på tråden Vad händer?? Det bränner å svider!!