• asa linnea

Som växtvärk i benet

Hej hej! jag tänkte höra om det är någon annan som har kännt som växtvärk i benen under graviditeten? det känns i hela benet som en molande värk. Jag är i vecka 30 nu och vill bara veta vad detta kan vara, upplevde inte detta i min förra graviditet.

• Svar på tråden Som växtvärk i benet
  • Maddizen

jag har också så jag har nerver som ligger ikläm så antar att det beror på det. Det är verkligen skit jobbigt kan inte sova på nätterna

(¯`°?.¸ ღ♥ Våran prins Karl-Casper ska bli storebror i Juli ♥ღ¸.?°¯)
  • Lilla Emma

Jag får, i alla fall efter en arbetsdag eller om jag varit igång mycket, på kvällen typ värk i ljumskarna som ordentlig träningsvärk mm.. Är i vecka 36+4 och ibland känns de som benet/benen ska lossna, men är foglossning och förvärkar som spökar bara.. Bara att härda ut, panodil/alvedon fungerar mycket bra när man har jätte ont=)

• shrimp

Tjena, kan vara vatten. Jag har krypningar i vänster foten varje kväll så att jag håller på o bli galen!!
    v.36

• ermajo

Har också problem att sova pga benen på nätterna. Kan inte ligga på dom ibland. Min bm rekommenderade att dricka lite tonic water innan läggdags. Finns kinin i det, funkar faktiskt!

• Camille28

Jag har också haft den där växtvärks/träningsvärkskänslan ibland. Tror det beror på vätska i benen. Då får blodet det svårare att tränga fram och det uppstår en molande värk. Har hört att träningsvärk beror på att blodet har svårt att tränga fram pga av slaggprodukter så då låter det ju rimligt att värken skulle kunna bero på att vattnet har den effekten.

• mittlillaunder

Hej tjejer!

Jag har fått veta att när man har växt värk i benen så lider man av kalkbrist i o med att jag inte är så förtjust i möjlk så fick jag det bekräftat!

Drick ett glas mjölk sa du se att det hjälper!

• Camille28

Kalkbrist kan säkert leda till växtvärk, men jag tror inte att det är så att växtvärk alltid innebär kalkbrist. Har svårt att tro att jag skulle fått det just nu i slutet av graviditeten.

Svar på tråden Som växtvärk i benet