LittleMissN skrev 2008-06-24 11:44:42 följande:
Jag är i v.27+1 alltså gått in i graviditetsvecka
28.Jo, det är en bit kvar men samtidigt har vi kommit över hälften och det är normalt att bli trött vid den här tiden, kroppen förbereder sig mer mentalt och fysiskt än vad vi kan tänka oss. Det är full rulle i huvet på oss när vi sover, resluterar i orolig sömn och man blir aldrig riktigt utvilad.Ja, precis, här med! Märker att ju mer jag tillåter mig till att vila desto mer orkar jag med att göra, då känns ingenting som "måsten" och det blir också roligare att göra dem. ;)Annars har jag bara kört som en ångvält och inte riktigt fattat att jag är gravid, jag har bara svarat dem som påpekat att jag faktiskt väntar barn att - "jag är gravid, inte handikappad".Nu är jag bara tacksam att jag dragit ner tempot för jag är verkligen helt slut.Mvh Nath
jadu, jag har också sagt som du: "jag är inte sjuk, jag är bara gravid, jag är inte handikappad" - sedan, när jag fick sammandragningar o var tvungen att åka till förlossningen akut, insåg jag att även om jag inte är sjuk så är faktiskt inte graviditet nåt normaltillstånd utan det är en tid då otroligt mycket händer i våra kroppar. min barnmorska är helt underbar, hon sa att jag skulle bli sjukskriven (det var liksom inte nåt snack om det hela) o att jag ska VILA o inte stressa framför allt. det var nog hon som fick mej att känna att det är helt acceptabelt att vara trött o att alla graviditeter inte är rosenskimrande. tack vare henne, o tack vare min sambo, känns det faktiskt bättre nu trots att jag är uttråkad sjukskriven o tröööött!!